Skip navigation

Szakirodalom

Kurtán (2001): Idegen nyelvi tantervek. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest

Polonyi-Abari-Nótin (2009): Mesterséges nyelvtanulás első benyomás alapján In: Alkalmazott pszichológia 2009/1-2

Ajánlások, hivatkozások

Allen (2007): Frayer Modell. Tools for Teaching Academic Vocabulary, Grades 4-12, Stenhouse Publishers

Breitenstein (2005): Hippocampus activity differentiates good from poor learners of a novel lexicon In: Neuroimage 25. 958-968. http://wiki.ci.uchicago.edu/pub/HNL/CLRelLit/Breitenstein.2005.word.learn.pdf

Frayer Modell:
http://www.adlit.org/strategies/22369/

Yongqi Gu (2003): Vocabulary Learning in a Second Language: Person, Task, Context and Strategies In: TESL-EJ Teaching English as a Second or Foreign Language 2003.7.2
http://www.tesl-ej.org/wordpress/issues/volume7/ej26/ej26a4/