5.4. Az idegennyelv-oktatás tartalmi szabályozása az enyhén értelmi fogyatékos tanulók kerettanterveiben
A Nemzeti alaptantervben megfogalmazott elvek, célok, fejlesztési feladatok és műveltségi tartalmak az egyes iskolatípusokra kidolgozott dokumentumokban, a kerettantervekben öltenek testet. Az egyes iskolatípusokban és oktatási szakaszokban a kerettantervek rögzítik a nevelés és oktatás céljait, a tantárgyi rendszert, az egyes tantárgyak témaköreit, tartalmát, a tantárgyak egy vagy két évfolyamonkénti követelményeit, illetve a követelmények teljesítéséhez rendelkezésre álló időkeretet. A Nat-ban megfogalmazottak alapján a kerettantervek határozzák meg a tanulás-tanítás folyamatában elsajátítandó fejlesztési követelményeket, továbbá az elvárt tudás mélységét, szervezettségét, és alapul szolgálnak a kimeneti követelmények meghatározásához.
A sajátos nevelési igényű gyermekek oktatását segítő kerettantervek két évfolyamos ciklusokra adnak útmutatást valamennyi tantárgy esetében. Az enyhén értelmi fogyatékos tanulók számára készült Idegen nyelv kerettanterv az alapfokú oktatás 7-8. évfolyama számára adja meg a fejlesztés tartalmát.
Igaz-Hamis kérdés
Mérlegelje az állítások igazságtartalmát!
Visszajelzés
Hamis
Visszajelzés
Igaz
Visszajelzés
Hamis
Visszajelzés
Igaz
Visszajelzés
Igaz