Skip navigation

5.4. Az idegennyelv-oktatás tartalmi szabályozása az enyhén értelmi fogyatékos tanulók kerettanterveiben

A Nemzeti alaptantervben megfogalmazott elvek, célok, fejlesztési feladatok és műveltségi tartalmak az egyes iskolatípusokra kidolgozott dokumentumokban, a kerettantervekben öltenek testet. Az egyes iskolatípusokban és oktatási szakaszokban a kerettantervek rögzítik a nevelés és oktatás céljait, a tantárgyi rendszert, az egyes tantárgyak témaköreit, tartalmát, a tantárgyak egy vagy két évfolyamonkénti követelményeit, illetve a követelmények teljesítéséhez rendelkezésre álló időkeretet. A Nat-ban megfogalmazottak alapján a kerettantervek határozzák meg a tanulás-tanítás folyamatában elsajátítandó fejlesztési követelményeket, továbbá az elvárt tudás mélységét, szervezettségét, és alapul szolgálnak a kimeneti követelmények meghatározásához.

A sajátos nevelési igényű gyermekek oktatását segítő kerettantervek két évfolyamos ciklusokra adnak útmutatást valamennyi tantárgy esetében. Az enyhén értelmi fogyatékos tanulók számára készült Idegen nyelv kerettanterv az alapfokú oktatás 7-8. évfolyama számára adja meg a fejlesztés tartalmát.

Tanulmányozza az Idegen nyelv kerettanterv szerkezetét!

Kérdés

Mely tematikai egységeket tartalmazza a kerettanterv? Válassza ki a helyes területeket!

Válaszok

Ismeretek

Fogalomkörök

Témakörök, szókincs

Kulcsfogalmak

Beszédkészség

Beszédszándékok, beszédértési készség

Kiejtés

Visszajelzés

Igaz-Hamis kérdés

Mérlegelje az állítások igazságtartalmát!

Kérdés 1

Az enyhén értelmi fogyatékos általános iskolás gyermekek számára készült Idegen nyelv kerettanterv a 8-9. évfolyam fejlesztési követelményeit tartalmazza.

Kérdés 2

Az elsajátítandó ismeretek között találunk nyelvtani tartalmakat is.

Kérdés 3

Valamennyi tematikai egység órakerete órára lebontva van meghatározva.

Kérdés 4

A kerettanterv számos lehetőséget kínál tantárgyi koncentrációra.

Kérdés 5

A kerettanterv minden tematikai egységen belül felsorolja a kapcsolódó ismereteket.