Szakirodalom
Bátori Zoltán (2005): Differenciálás a tanulásszervezésben. In: Balog, Tóth, szerk (2005): Fejezetek a pedagógiai pszichológia köréből. Neumann Kht, 2005
http://mek.oszk.hu/04600/04669/html/index.htm
http://mek.oszk.hu/04600/04669/html/balogh_pedpszich0021/balogh_pedpszich0021.html
Buckley (2002): Can children with Down syndrome learn more than one language? Down Syndrome News and Update. 2002;2(3);100-102.
Bird, Cleave, Thordardottir, Cupit, Demers, Randell-Gryz, Nowell, (2002): Language learning in children with Down syndrome: the impact of linguistic context. Paper presented at theSymposium on Research in Child Language Disorders and IX International Congress for the Study of Child Language, Madison, Wisconsin, USA, July 2002
Edgin, Kumar, Spanò, Nade (2011): Neuropsychological effects of second language exposure in Down syndrome. Journal of Intellectual Disability Research. 55.3. 351-356.
Hivatkozások, ajánlások
Hanák Zsuzsanna (2011): Differenciált munkaformák alkalmazása In: Estefánné Varga Magdolna szerk,(2011): Megújuló tananyagtartalmak, módszerek a kompetenciaalapú tanárképzésben
http://epednet.ektf.hu/eredmenyek/megujulo_tananyagtartalmak_modszerek_a_kompetenciaalapu_tanarkepzesben.pdf
Hill, Miller (2013): Classroom Instruction that Works with English Language Learners. ASCD
http://www.ascd.org/ascd/pdf/siteascd/publications/books/citworks-ell-2nded-excerpts.pdf
Krashen, Terrell (1983): The Natural Approach: Language Acquisition in the Classroom, Oxford, England: Pergamon
The New Bloom’s Taxonomy & Foreign Language Instruction
http://www.brycehedstrom.com/wp-content/uploads/2011/09/The-New-Blooms-Taxonomy-and-FL-Teaching.pdf