Skip navigation

6.3. A leggyakrabban használt nyelvkönyvek elemzése

Az enyhén értelmi fogyatékos gyermekek számára készült kerettanterv nem nyelv-specifikus, nem jelöli meg a kötelezően tanítandó idegen nyelvet, de Meggyesné- Lesznyák (2014) vizsgálatából az a tendencia rajzolódik ki, hogy az eltérő tantervű iskolák többsége angol nyelvet tanít.

Az említett vizsgálat eredményeiből kiindulva, gyógypedagógiai szempontból elemezzük a tanulásban akadályozott gyermekek idegennyelv-tanítása során az általános iskolában leggyakrabban használt nyelvkönyvek megfelelőségét. A tankönyvek kvalitatív elemzése egyrészt a kerettanterv, másrészt a tankönyvet használó tanulók képességei szempontjából igyekszik feltárni a tankönyvek használhatóságát, effektivitását.

A következő táblázat azt mutatja, mely nyelvkönyvekből tanítanak leggyakrabban a pedagógusok.

Szerző Cím Kiadó Első kiadás éve Célcsoport Szükséges óraszám Tanári kézikönyv
Odzené Szemenyei Márta Első angolkönyvem Apáczai Kiadó 2001 1. és 2. osztályos tanulóknak heti 2 óra
Derek Strange Chatterbox Oxford University Press 1989 3-4. osztályos tanulóknak heti 2 óra
Poór Zsuzsánna TEAM First Steps Together Nemzeti Tankönyvkiadó / Nemzedékek Tudása 2003 9-10 éves tanulóknak heti 3 óra

A leggyakrabban használt nyelvkönyvek

(Meggyesné – Lesznyák vizsgálata nyomán, 2014b)