Skip navigation

2.3. A tanulásban akadályozott gyermekek idegennyelv-tanulásának aktuális kérdései Magyarországon

Csoportalakítás közben

A tanulásban akadályozott tanulónépesség idegennyelv-tanulásának körülményeiről nagyon kevés elméleti és gyakorlati tudás áll rendelkezésünkre, ezért a tanítás megszervezése és a tanórák vezetése nagy kihívást jelent az iskolák és a pedagógusok számára.  A jogi szabályozáson és a személyes tapasztalatokon kívül gyakorlatilag semmilyen információval nem rendelkezünk arról, hogyan valósul meg a tanulásban akadályozott gyermekek idegennyelv-tanítása napjainkban Magyarországon. Ezt a hiányt pótlandó végzett problémafeltáró vizsgálatot Meggyesné Hosszu Tímea és Lesznyák Márta.

Feladat

Az aktuális nyelvtanulási helyzet megismeréséhez olvassa el „A tanulásban akadályozott gyermekek idegennyelv-tanulásának aktuális kérdései Magyarországon” című tanulmányt! Állítson össze hallgatótársai számára a helyzetképről 10 kérdésből álló tesztet! A teszt lehet feleletválasztós, vagy tartalmazhat igaz-hamis állításokat. Az elkészített tesztet csatolja a portfoliójába!