Skip navigation

6. fejezet: Miből tanítsunk idegen nyelvet? A taneszköz-ellátottság helyzete

Célkitűzés

A hallgató ismerje meg a tanulásban akadályozott gyermekek idegennyelv-oktatásához kapcsolódó tankönyvellátottság hiányosságait. Ismerjen meg tankönyvelemzési szempontokat. Legyen tisztában a tankönyvhasználat mellett és ellen szóló érvekkel. Ismerje meg a tanulói portfolió alkalmazásának lehetőségeit az idegennyelv-oktatásban.

Tartalom

Szakadék a tananyag és a rendelkezésre álló taneszközök között

Érvek és ellenérvek - tanítsunk-e nyelvkönyvből?

A leggyakrabban használt nyelvkönyvek elemzése

Kerettantervi megfelelés

Megfelelőség az illusztráció szempontjából

Javaslatok- a tanulói portfolió

Kulcsszavak

tankönyvértékelés, tankönyvelemzés, tankönyvelemzési szempontok, kerettanterv, illusztráció, tanulói portfolió, Európai Nyelvi Portfolió