Skip navigation

Szakirodalom

Dárdai (2006). A tankönyvek megítélésének minőségi paraméterei. In Karlovitz János (szerk) Tankönyvelméleti tanácskozás (pp.56-60). Budapest: TANOSZ 

Hrehovcik (2002). Foreign language textbook evaluation- methodological considerations. ZESZYT, (6). 217-230

Jaksa (2006): Inkluzív nevelés. tanulásban akadályozott gyermekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez. Idegen nyelv. suli Nova Közoktatás-fejlesztési és Pedagógus-továbbképzési Kht., Budapest

Kapcsáné Németi (2000). Az értelmi fogyatékosok iskolai könyvei és tankönyvei. Educatio, 9 (3), 591-597.

Lesznyák és Meggyesné (2014a): A tanulásban akadályozott gyermekek idegen nyelvtanulásának aktuális kérdései Magyarországon. In: Zsemlyei (szerk): Többnyelvűség és kommunikáció Kelet- Közép Európában: XXIV. Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszus, Kolozsvár

Meggyesné és Lesznyák (2014b). Az idegen nyelvet tanító pedagógusok módszertani repertoárja a tanulásban akadályozott gyermekek iskoláiban. Az előadás elhangzott: XIV. Országos Neveléstudományi Konferencia, Debrecen, 2014. november. 6-8.

Mesterházi (1998): A nehezen tanuló gyerekek iskolai nevelése. BGGYFK, Budapest

Tánczos (2006): A kognitív folyamatok zavarainak hatása az idegen nyelv tanulására. Iskolakultúra,11, 3-11.

Ur (1996). A course in language teaching: Practice& Theory. Cambridge: Cambridge University PressWiiliams (1983). Developing criteria for textbook evaluation. ELT Journal. 37(3), 251-255.

Hivatkozások, ajánlások

Höltzer (2010): Európai Nyelvi Portfolió a közép-európai régió számára Alsó tagozat (6-10 éves tanulók számára)

http://www.nyme.hu/fileadmin/dokumentumok/atfk/edtwin/konyv/85994317_portfolio.pdf

McColl (2005): Extracts from: ”Special Educational Needs in Europe: The Teaching and Learning of Languages: Insights and Innovation”, European Commission, 2005
http://europa.eu.int/comm/education/policies/lang/key/studies_en.html

Portfolió:
http://tanmester.tanarkepzo.hu/portfolio

Slezák (2008):Tankönyv vizuális felépítése - Könyvészeti és nyomdai alapismeretek- A tipográfia és az illusztráció http://www.tanarakademia.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=53

Kerettantervek a sajátos nevelési igényű tanulókat oktató nevelési-oktatási intézmények számára 51/2012. (XII. 21.) számú EMMI rendelet a kerettantervek kiadásának és jóváhagyásának rendjéről
http://kerettanterv.ofi.hu/11_melleklet_sni/index_sni.html