A tanulásban akadályozott gyermekek idegen nyelvtanításának kérdései
10.3. Az érdeklődés szerinti differenciálás- Az idegen nyelvi szakkör
A hagyományos iskolában többnyire készek, „előre-gyártottak” a tanulásszervezés formái. Kívülről határozzák meg a tartalmat, a tanításhoz rendelt időt. A tanulócsoportok, az osztályok szervezésének a szempontjai is általában adottak, így a differenciálás a hagyományos iskolában a tanításmódszertanra, a tanórára korlátozódik (belső differenciálás). (Báthory, 2005) Vannak olyan eltérő tantervű általános iskolák, amelyek eltérve a hagyományos tanulásszervezéstől részben a szülői igényeknek, részben a tanulói érdeklődésnek eleget téve szakkör formájában is tanítanak idegen nyelvet.
Feladat
- Hallgassa meg a Kalocsai Nebuló EGYMI intézményvezetőjével készült beszélgetésnek a szakköri tevékenység bemutatásáról szóló részletét!
- Készítsen vázlatot a szakkör szervezésének tapasztalatairól! Építse be az Ön számára új információkat az idegennyelv-tanításról eddig felépített tudásába, a vázlatot helyezze el a portfoliójába!
- Figyelje meg a felvételen az előző beszélgetésben hallott tanulói heterogenitást! Miben nyilvánul meg ennek hatása?
- Milyennek látja a tanulók egyéni motivációját?
- Fogalmazza meg a játék szabályait úgy, mintha Ön tanítaná újonnan a játékot tanítványaiknak!
- Milyen eszközt használnak a feladat során?
- Figyelje meg a Down szindrómás kislány viselkedését, motivációját, tudását! Ön mit gondol a Down szindrómás gyermekek idegennyelv-tanításáról?
Készítsen feljegyzéseket a kérdésekre adott válaszairól, csatolja portfoliójába!