Skip navigation

11.1. Felkészülés a digitális állampolgárságra

A 21. század társadalma az információs és kommunikációs technológia értő, figyelmes, konstruktív használatát igényli az állampolgároktól, vagyis a mostani gyerekektől, a leendő felnőttektől. Mi mindenre használjunk a hétköznapokban az IKT-t? Digitális kommunikációra (pl. e-mail), digitális művelődésre, kereskedelemre, stb.  A technológiai változás lehetőséget teremt a tanítási-tanulási folyamatról szóló gondolkodás megváltoztatására is. Az interaktív táblának közel öt éve hazánkban is elterjedt. Az eszközhasználat önmagában kockázatos, ha módszertani elveket nem alakítunk ki hozzá. Amennyiben ez elmarad, úgy az osztályteremben az eszközök öncélú használata marad csupán (Ollé és mtsai, 2013). Az iskolának feladata, hogy a tanulókat felkészítse a digitális létre. Ehhez szinte minden tantárgy keretén belül adódik lehetőség, de az idegennyelv-tanítás kiemelt helyet foglal el az IKT eszközökön keresztül a digitális állampolgárrá válás, az idegen nyelvi kompetencia, illetve a kognitív képességek fejlesztésében.