Szakirodalom
Baddeley (2001): Az emberi emlékezet. Budapest: Osiris Kiadó
Bárdos (2002): Az idegen nyelvi mérés és értékelés elmélete és gyakorlata. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest
Dörnyei-Csizér (1998) Ten commandments for motivating language learners: results of an empirical study. Language Teaching Research 2 (3), 203229.
Dörnyei (2001): Motivational Strategies in the Language Classroom. Cambridge University Press
Dörnyei (1996): Motiváció és motiválás az idegen nyelvek tanításában. In: Modern nyelvoktatás 4. 3-21.
(6). 217-230
Gósy (2005): Pszicholingvisztika, Osiris Kiadó, Budapest
Gósy (2007): Az értelmi képesség és a beszédpercepciós folyamatok összefüggései In: Gósy (szerk) (2007): Beszédészlelési és beszédmegértési zavarok az anyanyelv-elsajátításban. Nikol Kkt, Budapest, 230-245.o
Jaksa (2006): Inkluzív nevelés. tanulásban akadályozott gyermekek, tanulók kompetencia alapú fejlesztéséhez. Idegen nyelv. suliNova Közoktatás-fejlesztési és Pedagógus-továbbképzési Kht., Budapest
Józsa Krisztián (2002): Tanulási motiváció és humán műveltség. In: Csapó Benő (szerk.): Az iskolai műveltség. Osiris Kiadó, Budapest. 239–268.
Józsa Krisztián és Fazekasné Fenyvesi Margit (2006a): A DIFER Programcsomag alkalmazási lehetősége tanulásban akadályozott gyermekeknél − I. rész, Gyógypedagógiai Szemle 2. sz. 133- 141.
Józsa Krisztián és Fazekasné Fenyvesi Margit (2006b): A DIFER Programcsomag alkalmazási lehetősége tanulásban akadályozott gyermekeknél − II. rész, Gyógypedagógiai Szemle 3. sz. 161- 176.
Józsa Krisztián és Fazekasné Fenyvesi Margit (2007): Tanulásban akadályozott gyermekek tanulási motivációja. In: Iskolakultúra Online 1. 76-92.
Kormos és Sáfár (2006): A munkamemória és a nyelvérzék szerepe az intenzív nyelvtanulásban. Magyar Pszichológiai Szemle, 61, 557-580.
Lesznyák- Meggyesné Hosszu (2014): A tanulásban akadályozott gyermekek idegen nyelvtanulásának aktuális kérdései Magyarországon. Közlésre elfogadva, várható megjelenés: 2015 tavasza. Az előadás elhangzott: Magyar Nyelvészek Egyesülete, Kolozsvár, 2014. április 24-26.
Macher Mónika (2007): Tanulásban akadályozott gyermekek beszédészlelési és beszédmegértési vizsgálata In: Gósy (szerk) (2007): Beszédészlelési és beszédmegértési zavarok az anyanyelv-elsajátításban. Nikol Kkt, Budapest, 247-260.o
Meggyesné (2015): Tanulásban akadályozott tanulók idegennyelv-tanítása során alkalmazott módszerek, tankönyvek. In: Torgyik Judit (szerk.) (2015). Százarcú pedagógia. Komárno: International Research Institute s.r.o 233-240.
Mesterházi (1998): A nehezen tanuló gyerekek iskolai nevelése. BGGYFK, Budapest
Németh (2006): A nyelvi folyamatok és az emlékezeti rendszerek kapcsolata, Akadémiai Kiadó, Budapest
Racsmány Mihály (2004): A munkamemória szerepe a megismerésben. Akadémiai Kiadó, Budapest
Racsmány, Lukács, Németh, Pléh (2005): A verbális munkamemória magyar nyelvű vizsgálóeljárásai. Pszichológiai Szemle, 60.4.479-505.
Simon (2006): Anyanyelvi és idegen nyelvi beszédpercepciós összefüggések az általános iskola felső tagozatán PhD értekezés, Pannon Egyetem
Szabó Ákosné (2003): Velük vagy rajtuk? A roma gyermekek és szüleik szükségletei. Gyógypedagógiai Szemle, 31. 2. sz. 97-110.
Tánczos (2006): A kognitív folyamatok zavarainak hatása az idegen nyelv tanulására. Iskolakultúra,11, 3-11.
Hivatkozások, ajánlások
Gathercole, Hitch, Service, Martin (1997): Phonological short-term memory and new word learning in children. Developmental Psychology, 33, 966–979.
Gathercole (1999): Cognitive approaches to the development of short-term memory.
Trends in Cognitive Sciences, 3 (11), 410-419.
Service (1992): Phonology, working memory and foreign language learning. Quarterly Journal of Experimental Psychology, 45A, 21–50.