Skip navigation

9. fejezet: A nyelvtanulás origója a szókincs

Célkitűzés

A hallgató ismerje meg a szótanulás idegrendszeri hátterét, a szókincs alapvető hangsúlyát az idegennyelv-tanításban. Szerezzen módszertani ismereteket az új szavak tanításának didaktikai elveiről, lépéseiről, módszereiről, szerezzen módszertani tapasztalatokat a szókincs elmélyítéséről az osztálytermi felvételek elemzése során.

Tartalom

Az idegen nyelvű szótanulás idegrendszeri háttere

„Nyelvtan nélkül keveset tudunk elmondani, szókincs nélkül semmit nem tudunk elmondani”

Hogyan válasszuk ki a szavakat, mit tanítsunk?

Az új szókincs bemutatása

A Frayer modell

A szókincs elmélyítése, aktivizálása

A „Villámkártya” (flashcard) módszere

Amikor a begyakorlottság teret enged az önállóbb munkának

Kulcsszavak

mentális lexikon,  szókincs, receptív, produktív készségek, Frayer modell, grafikus szervező villámkártya