4. fejezet: A tanulásban akadályozott (enyhén értelmi fogyatékos) gyermekek sajátosságai az idegennyelv-tanulás fókuszában
Célkitűzés
A hallgató ismerje meg a tanulásban akadályozott gyermekek azon sajátosságait, amelyek az előzőekben ismertetett sikeres idegennyelv-tanulást befolyásoló tényezőkre reflektálva nehezítik a nyelvtanulást. Szerezzen ismereteket a tanulásban akadályozott tanulók motivációjának jellegzetességéről, munkamemóriájuk kapacitásának csökkent működésének, az anyanyelv-elsajátítás során jelentkező beszédpercepciós zavarok idegennyelv-tanulásra gyakorolt hatásáról.
Tartalom
A tanulási akadályozottság fogalma, a tanulásban akadályozott tanulók általános sajátosságai
Motiválás az idegen nyelvi órákon
Az idegen nyelv kiválasztása, mint motivációs tényező
A motiváció szintjei, a motiváló tanítás
A munkamemória szerepe a nyelvtanulásban
Tanulásban akadályozott (enyhén értelmi fogyatékos) gyermekek munkamemóriájának sajátosságai és ezek hatása az idegennyelv-tanulás folyamatára
Az anyanyelv-elsajátítás sajátosságai enyhén értelmi fogyatékos gyermekeknél és ezek hatása az idegennyelv-tanulásra
Kulcsszavak
idegennyelv-tanulási motiváció, motivációs szintek, tanulási motiváció,beszédpercepció, beszédészlelés, beszédértés, intelligencia, munkamemória, anyanyelv-elsajátítás, tanulási stratégiák