10.2. Differenciálás a tantervek szintjén
A tantervi differenciálás fontos területe a tanítási-tanulási stratégiák tervezése. Az iskolai tantervek szempontjából az adaptív és a „megtanítási” stratégiák emelhetők ki.
A tanulói különbségekhez, érdeklődéshez való alkalmazkodás iskolai lehetőségét elsőként Glaser rendszerezte. Glaser rendszerében a differenciálás legmagasabb szintje, amikor a mindenkire érvényesen megállapított tanulási követelményeknek a differenciálása megtörténik A „megtanítási” stratégia célja az, hogy a tanulók többsége eredményesen teljesítse a tantárgy törzsanyagának alapvető követelményeit (Hanák, 2011). A differenciálás e szintjét jeleníti meg az enyhén értelmi fogyatékos gyermekek számára írott kerettanterv, amely a populáció adottságaihoz igazítva határozza meg az idegennyelv-tanítás célját, a tanítandó tananyagot és a követelményeket.
Igaz-Hamis kérdés
A tantervi differenciálás fontos területe a tanítási-tanulási stratégiák tervezése. Az iskolai tantervek szempontjából az adaptív és a „megtanítási” stratégiák emelhetők ki.
A tanulói különbségekhez, érdeklődéshez való alkalmazkodás iskolai lehetőségét elsőként Glaser rendszerezte. Glaser rendszerében a differenciálás legmagasabb szintje, amikor a mindenkire érvényesen megállapított tanulási követelményeknek a differenciálása megtörténik A „megtanítási” stratégia célja az, hogy a tanulók többsége eredményesen teljesítse a tantárgy törzsanyagának alapvető követelményeit (Hanák, 2011). A differenciálás e szintjét jeleníti meg az enyhén értelmi fogyatékos gyermekek számára írott kerettanterv, amely a populáció adottságaihoz igazítva határozza meg az idegennyelv-tanítás célját, a tanítandó tananyagot és a követelményeket.
Visszajelzés
Igaz
Visszajelzés
Hamis
Visszajelzés
Igaz
Visszajelzés
Igaz
Visszajelzés
Igaz
Visszajelzés
Hamis