Skip navigation

A gyógytestnevelés-órai úszás a gyakorlatban. Úszás óra megtekintése, megfigyelési szempontok szerinti elemzése. A differenciálás jelentősége és alkalmazásának módjai az úszás órán

A gyógytestnevelésre utalt gyerekek tornatermi foglalkozásai mellett, amennyiben lehetőség van rá, heti egy óra úszásfoglalkozás biztosított.

Szegeden a Pedagógiai Szakszolgálat felügyelete mellett a Napfényfürdő Aquaparkban, gyógytestnevelő szakemberek irányítása mellett működnek. Az órák előzetes egyeztetés után látogathatóak.

Megfigyelési szempontok közül a legfontosabbak az órák differenciáltságát is feltételezik:

  • A gyógytestnevelő tanár megjelenése, személyisége.
  • A csoport létszáma, összetétele, életkor és betegség alapján.
  • A tanár kommunikációja az oktatási óra teljes tartományában.
  • Az óra előkészületei, eszközök, felszerelések alkalmazása.
  • Az óra felépítettsége. A fő rész. Differenciálás módszerének megvalósulása annak nehézségei a vizes közegben.
  • Hibajavítás, pozitív visszacsatolások megléte, motiváció fenntartása.
  • Játékok, játékos feladatmegoldások alkalmazása az órán.
  • A szervezet lecsillapítása, értékelés, befejezés