Hézsőné Böröcz Andrea, Hocza Ágnes, Katona Zsolt Szablics Péter: Gyógytestnevelés óvodapedagógusoknak, tanítóknak, testnevelőknek
A gyógytestnevelés-órai úszás a gyakorlatban. Úszás óra megtekintése, megfigyelési szempontok szerinti elemzése. A differenciálás jelentősége és alkalmazásának módjai az úszás órán
A gyógytestnevelésre utalt gyerekek tornatermi foglalkozásai mellett, amennyiben lehetőség van rá, heti egy óra úszásfoglalkozás biztosított.
Szegeden a Pedagógiai Szakszolgálat felügyelete mellett a Napfényfürdő Aquaparkban, gyógytestnevelő szakemberek irányítása mellett működnek. Az órák előzetes egyeztetés után látogathatóak.
Megfigyelési szempontok közül a legfontosabbak az órák differenciáltságát is feltételezik:
- A gyógytestnevelő tanár megjelenése, személyisége.
- A csoport létszáma, összetétele, életkor és betegség alapján.
- A tanár kommunikációja az oktatási óra teljes tartományában.
- Az óra előkészületei, eszközök, felszerelések alkalmazása.
- Az óra felépítettsége. A fő rész. Differenciálás módszerének megvalósulása annak nehézségei a vizes közegben.
- Hibajavítás, pozitív visszacsatolások megléte, motiváció fenntartása.
- Játékok, játékos feladatmegoldások alkalmazása az órán.
- A szervezet lecsillapítása, értékelés, befejezés