Anyag végi kérdéssor
1. Soroljuk fel és elemezzük a természetes szám fogalmának alakulásának lépéseit!
2. Melyek az egységgel mérés alakulásának lépései, adjunk meg tevékenységeket a fejlesztésükre!
3. Melyek a számírás történetének az oktatásban is hasznos aspektusai?
4. Adjunk meg tevékenységeket a helyi érték bevezetésére!
5. Elemezzük az analógiákat a számok különböző számrendszerekben való felírásai között!
6. Szemléltessük példákkal a műveleti tulajdonságokat!
7. Melyek az oszthatóság reláció tulajdonságai?
8. Milyen logikai összefüggéseken alapulnak az oszthatósági szabályok?
9. Szemléltessük a prebizonyításokat az oszthatósági szabályok kapcsán!
10. Magyarázzuk meg az egész számokkal végzendő műveleteket!.
11. Mutassuk be a közönséges törtek kétféle bevezetési módját!
12. Magyarázzuk meg a közönséges törtekkel végzendő műveleteket!
13. Milyen analógiákat alkalmazhatunk a tizedes törtekkel végzendő műveleteknél?
14. Mutassuk meg az arányosság és a törtek kapcsolatát!
15. Melyek a törtrész számítás legfontosabb típusai?
16. Hogyan épül a százalékszámítás a törtrész számításra?
17. Melyek a szöveges feladatok megoldásának lépései, és módjai?
18. Mutassuk be az algebrai kifejezések kapcsán a betűk, számok, szövegek kapcsolatát!
19. Szemléltessük az azonosságokat geometriailag, szövegekkel!
21. Keressünk egyenlőtlenségekre vezető szöveges feladatokat!
22. Melyek a relációk legfontosabb tulajdonságai, típusai?
23. Adjunk meg feladatokat a függvényábrázolás tanításához!
24. Adjunk példákat, feladatokat számtani, mértani, és egyéb sorozatokra!
25. Hogyan lehet beépíteni a sorozatok tanítását más anyagrészek tanításába?
26. Melyek a geometria tanításának szintjei?
27. Melyek a síkbeli egybevágósági transzformációk és tulajdonságaik?
28. Adjuk meg a geometriai alakzatok osztályozásait, és tulajdonságaikat többféle szempontból!
29. Adjunk meg tevékenységeket a kerület-területszámítás bevezetésére!
30. Milyen eszközökkel, tevékenységekkel fejleszthetjük a tanulók térszemléletét?
31. Melyek az összeszámlálási feladatok megoldásának legfontosabb módszerei, eszközei?
32. Melyek a valószínűség fogalmának bevezetésének lépései?
33. Melyek az adatok statisztikai jellemzői?
34. Milyen eszközökkel, és hogyan vezessük be a halmazműveleteket?
35. Soroljunk fel példákat a logika alkalmazására többféle témakörben!