1.2. Számok bontása
A kis természetes számok felismerését különböző tagolásban, a számok bontását 1. osztályban külön is tanítjuk a gyerekeknek. Fel kell ismerniük a különböző formákban levő azonos tartalmat. A bontások készség szintű ismerete a számfogalom mélyítésén kívül a szóbeli összeadás, kivonás elvégzéséhez is elengedhetetlen.
Játékok a bontások gyakorlására:
Két játékos egyszerre felfordít egy-egy dominót. Amelyikük hamarabb észreveszi, hogy a két dominón ugyanannyi pötty van, az rácsap a középen levő csengőre, és nyer egy korongot.
Hasonló játékot játszhatunk direkt erre a célra készített kártyacsomaggal, amelyen a tárgyak különböző tagolásban vannak lerajzolva, több kártyán szerepel ugyanannyi tárgy, így több esély van, hogy a két játékos ugyanannyit fordítson, mint a dominónál.
Ugyancsak játszhatjuk a játékot úgy, hogy a két játékos egyszerre dob két-két dobókockával, amelyeken változtathatjuk a dobókockára rajzolt pöttyök számát.
A játékok lényeges eleme a gyorsaság, a gyerekeknek nincs idejük megszámlálni a dolgokat, ránézésre kell felismerniük a darabszámot, ha nyerni akarnak.