Matematika tantárgy-pedagógia
Irodalomjegyzék
- Ambrus András: Bevezetés a matematika didaktikába. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 2004
- Carpenter, T.P., & Moser, J.M. The acquisition of addition and subtraction concepts in grades one through three. Journal for Research in Mathematics Education15,179-202, 1984
- C. Neményi Eszter: A természetes szám fogalmának kialakítása, Budai Tanítóképző Főiskola, Budapest, 1997
- C. Neményi Eszter: Geometria, Budai Tanítóképző Főiskola, Budapest, 1999
- C. Neményi Eszter, Dr. Radnainé Szendrei Julianna: Matematikai füveskönyv a differenciálásról. Okker Kiadó Budapest, 2001
- Dienes Zoltán: Dienes professzor játékai, Bp. 1989, Műszaki Kiadó
- Dienes Zoltán-Varga Tamás: Építsük fel a matematikát. Gondolat Kiadó, Budapest, 1972
- Fábián Mária, Lajos Józsefné, Olasz Tamásné, Dr. Vidákovich Tibor: Matematikai kompetenciaterület szakmai koncepció. http://www.sulinet.hu/tanar/kompetenciateruletek/2_matematika/1_koncepcio/matematika_kompetencia_fejlesztese.pdf
- Fábosné Zách Enikő: Te is szeretsz tanítani? Kézikönyv a matematika tanításához Bp. 1977, Calibra Kiadó
- Hajduné Holló Katalin: Az elemi kombinatív képesség korrekt feltárása. In: Kompetencia alapú kritériumorientált pedagógia. p. 233-250, Ed: Nagy József, Mozaik Kiadó, Szeged, 2007
- Kagan, S.: Kooperatív Tanulás, Önkonet Kft. Budapest, 2001
- Lénárd Ferenc: A problémamegoldó gondolkodás, Akadémiai Kiadó, Budapest, 1984Mérei Ferenc, V. Binét Ágnes: Gyermeklélektan, Medicina Könyvkiadó Rt. Budapest, 2006
- Mosonyi Kálmán: Gondolkodási hibák az általános iskolai matematikaórán. Tankönyvkiadó, Budapest, 1972
- Nagy József: Kompetenciaalapú kritériumorientált pedagógia. Mozaik Kiadó, Szeged, 2007.
- Nemzeti Alaptanterv 2012, Magyar Közlöny 2012. június 4.
- Perrenoud, P. (1997): Construire des compétences dés l’école Pratiques et enjeux pédagogique. ESF, Paris
- Piaget, J., Inhelder, B (2004).: Gyermeklélektan, Osiris Kiadó, Budapest
- Pálfalvi Józsefné: Barátkozzunk a számokkal! Kis matematikusok könyvtára 1. Bp. 1990, Tankönyvkiadó.
- Pálfalvi Józsefné: Matematika didaktikusan. Typotex Kiadó, Budapest, 2000.
- Pólya György: A gondolkodás iskolája, Gondolat, Budapest, 1977
- Pólya György: A problémamegoldás iskolája I-II. Tankönyvkiadó, Budapest, 1985
- Radnainé Szendrei Julianna, Makara Ágnes, Mátyásné Kokovay Jolán, Pálfy Sándor: Tanulási nehézségek a matematikában. IFA-BTF-MKM, Budapest, 1994
- Skemp, R. R.: A matematikatanulás pszichológiája. Gondolat Kiadó Budapest, 1975
- Sulinova kompetencia alapú matematika tananyagai www.sulinovadatbank.hu
- Fejlesztő matematika, kompetenciafejlesztő feladatbank tanítóknak, RAABE Kiadó, Budapest, 2010.
- Szendrei Julianna: Gondolod, hogy egyre megy? Typotex Kiadó, Budapest, 2005
- Varga Tamás: Játsszunk matematikát! Bp. 1973, Móra Kiadó
- Wachsmuth, I. (1981).Two models of thinking-also relevant for learning of mathematics. In: For the learning of mathematics 2 (2) 38-45, 1981
- Wallas, G. (1926). The art of thought. Jonathan Cape, London, 1926