Skip navigation

Irodalomjegyzék

  • Ambrus András: Bevezetés a matematika didaktikába. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 2004
  • Carpenter, T.P., & Moser, J.M. The acquisition of addition and subtraction concepts in grades one through three. Journal for Research in Mathematics Education15,179-202, 1984
  • C. Neményi Eszter: A természetes szám fogalmának kialakítása, Budai Tanítóképző Főiskola, Budapest, 1997
  • C. Neményi Eszter: Geometria, Budai Tanítóképző Főiskola, Budapest, 1999
  • C. Neményi Eszter, Dr. Radnainé Szendrei Julianna: Matematikai füveskönyv a differenciálásról. Okker Kiadó Budapest, 2001
  • Dienes Zoltán: Dienes professzor játékai, Bp. 1989, Műszaki Kiadó
  • Dienes Zoltán-Varga Tamás: Építsük fel a matematikát. Gondolat Kiadó, Budapest, 1972
  • Fábián Mária, Lajos Józsefné, Olasz Tamásné, Dr. Vidákovich Tibor: Matematikai kompetenciaterület szakmai koncepció. http://www.sulinet.hu/tanar/kompetenciateruletek/2_matematika/1_koncepcio/matematika_kompetencia_fejlesztese.pdf
  • Fábosné Zách Enikő: Te is szeretsz tanítani? Kézikönyv a matematika tanításához Bp. 1977, Calibra Kiadó
  • Hajduné Holló Katalin: Az elemi kombinatív képesség korrekt feltárása. In: Kompetencia alapú kritériumorientált pedagógia. p. 233-250, Ed: Nagy József, Mozaik Kiadó, Szeged, 2007
  • Kagan, S.: Kooperatív Tanulás, Önkonet Kft. Budapest, 2001
  • Lénárd Ferenc: A problémamegoldó gondolkodás, Akadémiai Kiadó, Budapest, 1984Mérei Ferenc, V. Binét Ágnes: Gyermeklélektan, Medicina Könyvkiadó  Rt. Budapest, 2006
  • Mosonyi Kálmán: Gondolkodási hibák az általános iskolai matematikaórán. Tankönyvkiadó, Budapest, 1972
  • Nagy József: Kompetenciaalapú kritériumorientált pedagógia. Mozaik Kiadó, Szeged, 2007.
  • Nemzeti Alaptanterv 2012, Magyar Közlöny 2012. június 4.
  • Perrenoud, P. (1997): Construire des compétences dés l’école Pratiques et enjeux pédagogique. ESF, Paris
  • Piaget, J., Inhelder, B (2004).: Gyermeklélektan, Osiris Kiadó, Budapest
  • Pálfalvi Józsefné: Barátkozzunk a számokkal! Kis matematikusok könyvtára 1. Bp. 1990, Tankönyvkiadó.
  • Pálfalvi Józsefné: Matematika didaktikusan. Typotex Kiadó, Budapest, 2000.
  • Pólya György: A gondolkodás iskolája, Gondolat, Budapest, 1977
  • Pólya György: A problémamegoldás iskolája I-II. Tankönyvkiadó, Budapest, 1985
  • Radnainé Szendrei Julianna, Makara Ágnes, Mátyásné Kokovay Jolán, Pálfy Sándor: Tanulási nehézségek a matematikában. IFA-BTF-MKM, Budapest, 1994
  • Skemp, R. R.: A matematikatanulás pszichológiája. Gondolat Kiadó Budapest, 1975
  • Sulinova kompetencia alapú matematika tananyagai www.sulinovadatbank.hu
  • Fejlesztő matematika, kompetenciafejlesztő feladatbank tanítóknak, RAABE Kiadó, Budapest, 2010.
  • Szendrei Julianna: Gondolod, hogy egyre megy? Typotex Kiadó, Budapest, 2005
  • Varga Tamás: Játsszunk matematikát! Bp. 1973, Móra Kiadó
  • Wachsmuth, I. (1981).Two models of thinking-also relevant for learning of mathematics. In: For the learning of mathematics 2 (2) 38-45, 1981
  • Wallas, G. (1926). The art of thought. Jonathan Cape, London, 1926