Matematika tantárgy-pedagógia
- Matematika tantárgy-pedagógia
- Bevezetés
- 1. A matematika tanításáról
- 2. A matematika tanításának pedagógiai-pszichológiai alapjai
- 3. A természetes szám fogalmának kezdeti alakulása
- 4. A természetes szám fogalmának mélyítése, bővítése
- 5. Az összeadás és a kivonás, mint tevékenységek, szöveges feladatok modelljei. A szóbeli összeadás tanításának lépései
- 6. A szorzás, osztás tanítása
- 7. Írásbeli műveletek
- 8. A természetes számok tulajdonságai, oszthatóság
- 9. Számkörbővítés: törtek, negatív egész számok
- 10. Szöveges feladatok
- 11. Nyitott mondatok
- 12. A geometria tanítása
- 13. Halmazok és logika az alsó tagozaton.
- 14. Kombinatorika
- 15. Statisztika, valószínűség
- Irodalomjegyzék
14.5. Szorzási szabály
Példa:
Rajzoljunk különböző fejeket, amelyek lehetnek mosolygósak vagy szomorúak, a szemük lehet két nyitott szem, egy nyitott, egy csukott szem, amelyik lehet a bal vagy a jobb, és a hajuk lehet rövid vagy hosszú.
A fejek rendszerezéséhez rajzolhatunk ágrajzot:
Az ágrajz alapján láthatjuk, hogy mindkét hajhoz lehet háromféle szem, ez alapján 6-féle fej lehet. Mind a 6-féle fej lehet rövid vagy hosszú hajú, így összesen 2 · 3 · 2 = 12 lehetőséget kapunk.
A megoldásban alkalmazott módszert szorzási szabálynak nevezzük.