Matematika tantárgy-pedagógia
- Matematika tantárgy-pedagógia
- Bevezetés
- 1. A matematika tanításáról
- 2. A matematika tanításának pedagógiai-pszichológiai alapjai
- 3. A természetes szám fogalmának kezdeti alakulása
- 4. A természetes szám fogalmának mélyítése, bővítése
- 5. Az összeadás és a kivonás, mint tevékenységek, szöveges feladatok modelljei. A szóbeli összeadás tanításának lépései
- 6. A szorzás, osztás tanítása
- 7. Írásbeli műveletek
- 8. A természetes számok tulajdonságai, oszthatóság
- 9. Számkörbővítés: törtek, negatív egész számok
- 10. Szöveges feladatok
- 11. Nyitott mondatok
- 12. A geometria tanítása
- 13. Halmazok és logika az alsó tagozaton.
- 14. Kombinatorika
- 15. Statisztika, valószínűség
- Irodalomjegyzék
11.4. Egyenlőtlenségek
A számok nagyságának tanításakor a kisebb, nagyobb viszonyokat gyakran egyenlőtlenségekkel, nyitott mondatokkal reprezentáljuk.
Példa: Add meg azokat a természetes számokat, amelyek a nyitott mondat igazsághalmazát alkotják!
12< ∆ < 16
Megoldás: ∆ = 13; 14; 15
Figyeljünk arra, hogy amíg a gyerekek a számfogalom korai absztrakciós szakaszában vannak, addig ne adjunk nyitott mondatokkal kapcsolatos feladatokat!