3.2. Számok bontása
A számok bontásának, azaz tagolásának változatosságát külön is tanítjuk a gyerekeknek. Fel kell ismerniük a különböző formákban levő azonos tartalmat.
Játékok a bontások bevezetésére:
Két játékos egyszerre felfordít egy-egy dominót. Amelyikük hamarabb észreveszi, hogy a két dominón ugyanannyi pötty van, az rácsap a középen levő csengőre, és nyer egy korongot.
Hasonló játékot játszhatunk direkt erre a célra készített kártyacsomaggal, amelyen a tárgyak különböző tagolásban vannak lerajzolva, több kártyán szerepel ugyanannyi tárgy, így több esély van, hogy a két játékos ugyanannyit fordítson, mint a dominónál.
Ugyancsak játszhatjuk a játékot úgy, hogy a két játékos egyszerre dob két-két dobókockával.
A számok bontását gyakorolhatjuk úgy is, hogy a játékot úgy játsszuk, hogy akkor kell csapni a csengőre, ha a feldobott két kártyán együtt például 6 tárgy van, vagy a két dobókockán együtt 7 pötty van.
Kisebb vagy nagyobb számok bontásához változtathatjuk a dobókockára rajzolt pöttyök számát.
A játékok lényeges eleme a gyorsaság, a gyerekeknek nincs idejük megszámlálni a dolgokat, ránézésre kell felismerniük a darabszámot, ha nyerni akarnak.
A bontásokat kirakhatjuk színes rudakkal is, ezt szőnyegezésnek mondjuk:
A bontások készség szintű ismerete a számfogalom mélyítésén kívül a szóbeli összeadás, kivonás elvégzéséhez is elengedhetetlen.