A társadalmi érzékenyítés módszertana kisgyermekkorban I.
Összefoglalás
A fejezetben a hallgatók megismerték az érzékenyítés, a társadalmi érzékenyítés fogalmát. Elsajátították, mi a különbség az egyszerű információátadás és a társadalmi érzékenyítés között. Megismerték a Fogyatékossági Világjelentésben összegzett azon környezeti tényezőket, amelyek legnagyobb mértékben korlátozzák a fogyatékos személyek társadalmi részvételét. Megismerték a rehabilitáció új, kettős irányú modelljét, illetve a társadalmi érzékenyítés helyét e modellben. Ismereteket szereztek arról, hogy a gyógypedagógusnak fontos szerepet kell vállalnia a társadalmi érzékenyítésben.
Önellenőrző kérdések
- Miért értelmezhetjük tágabban az érzékenyítést, mint egyszerű információátadást?
- Hogyan jelenik meg a Fogyatékosságügyi Világjelentésben a társadalmi érzékenyítés kérdése?
- Milyen kapcsolatot lát a rehabilitáció új paradigmája és a társadalmi érzékenyítés folyamata között?
- Hogyan jelenhet meg a gyógypedagógus tevékenységében a társadalmi érzékenyítés?