3. fejezet: A fogyatékosság elfogadására irányuló szemléletformálás módszertani alapjai
Célkitűzések
A hallgató ismerje meg az attitűd összetevőit, az attitűd és a szemléletváltozást befolyásoló tényezők kapcsolatát. Ismerje fel a fogyatékos gyermekek beilleszkedését hátrányosan, illetve előnyösen befolyásoló környezeti attitűdöket. Sajátítsa el az elfogadást előmozdító, a társadalmi érzékenyítést facilitáló oktatási módszereket. Tudja alkalmazni az érzékenyítő programok során a különböző életkoroknak legmegfelelőbb módszereket.
Tartalom
Az attitűd és a viselkedés közti kapcsolat
A fogyatékossággal kapcsolatos szemléletváltást befolyásoló tényezők
A környezet negatív attitűdjének hatása a fogyatékos gyermekek beilleszkedésére
A fogyatékosság megismeréséhez segítségül hívható módszerek
Kulcsszavak
attitűd, szemléletváltozás, szimuláció, filmrészlete, olvasmányélmény, interakció fogyatékos személyekkel, érzékenyítő programok