Skip navigation

3. fejezet: A fogyatékosság elfogadására irányuló szemléletformálás módszertani alapjai

Célkitűzések

A hallgató ismerje meg az attitűd összetevőit, az attitűd és a szemléletváltozást befolyásoló tényezők kapcsolatát. Ismerje fel a fogyatékos gyermekek beilleszkedését hátrányosan, illetve előnyösen befolyásoló környezeti attitűdöket. Sajátítsa el az elfogadást előmozdító, a társadalmi érzékenyítést facilitáló oktatási módszereket. Tudja alkalmazni az érzékenyítő programok során a különböző életkoroknak legmegfelelőbb módszereket.

Tartalom

Az attitűd és a viselkedés közti kapcsolat

A fogyatékossággal kapcsolatos szemléletváltást befolyásoló tényezők

A környezet negatív attitűdjének hatása a fogyatékos gyermekek beilleszkedésére

A fogyatékosság megismeréséhez segítségül hívható módszerek

Kulcsszavak

attitűd, szemléletváltozás, szimuláció, filmrészlete, olvasmányélmény, interakció fogyatékos személyekkel, érzékenyítő programok