Skip navigation

10.3.9. Milyen érzékenyítő módszert, módszereket (vagy módszerek kombinációját) alkalmazunk?

Az érzékenyítő módszereket a 3. fejezetben részleteztük, ahol megismerkedhettek az egyes eljárásokkal, a módszerek előnyeivel és hátrányaival. A forgatókönyv készítésekor figyelembe kell venni az egyes módszerek kombinálhatóságát és illeszkedését a résztvevőkhöz. Alapszempont, hogy az a bizonyos korú gyermekcsoport alkalmas legyen az adott módszerre. A módszerek és tevékenységek összeállításakor nem szabad megfeledkezni arról, hogy lehetőség szerint legyen választék, minden résztvevő találjon kedvére való elfoglaltságot.  Az integrált programok esetén az ismerkedéshez fontosak a feszültséget oldó, a bizalmat és egymás elfogadását segítő közösségépítő feladatok, a drámapedagógiai eszközök alkalmazásával. A módszerekhez óravázlatokat, játékötleteket kínálnak Kőpatakiné Mészáros Mária és Munkatársai a Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért gondozásában kiadott Elindulás - Felkészülés a fogyatékosság megismerésére, a fogyatékos gyermekek, fiatalok segítésére című kiadványban.