Skip navigation

10.3.2. Hogyan illeszkedik a nevelési programba?

Az érzékenyítő foglalkozás előkészítésének egyik lényeges momentuma, hogy tanulmányozzuk, miként illeszthető az adott intézmény óvodai nevelési programjába vagy az iskola helyi tantervébe. Fontos, hogy megkeressük azokat a kapcsolódási lehetőségeket, amelyek a nevelési program egyes fejlesztési célkitűzéseibe és nevelési feladatainak sorába illeszkednek. A NAT meghatározza és előírja azt a nevelési elvet, miszerint az oktatási intézménynek fejlesztenie kell a gyermekek elfogadó és segítő magatartását a beteg, sérült és fogyatékos embertársak iránt. A „Felelősségvállalás másokért, önkéntesség” elv ösztönzi a személyiség fejlesztését, kibontakozását segítő nevelést-oktatást: célul tűzi ki a hátrányos helyzetű vagy fogyatékkal él emberek iránti szociális érzékenység, segítő magatartás kialakítását a tanulókban úgy, hogy saját élményű tanuláson keresztül ismerik meg ezeknek a csoportoknak a sajátos igényeit, élethelyzetét. A segítő magatartás számos olyan képességet igényel és fejleszt is egyúttal (együttérzés, együttműködés, problémamegoldás, önkéntes feladatvállalás és - megvalósítás), amelyek gyakorlása elengedhetetlen a tudatos, felel s állampolgári léthez.”

http://www.budapestedu.hu/data/cms149320/MK_12_66_NAT.pdf 10643.o.

Feladat

Tekintse át a NAT Ember és társadalom műveltségi területén belül az erkölcstan 1-4.osztály számára előírt tartalmakat. Hogyan illeszthető ide a fogyatékos személyek iránti érzékenyítés?