Skip navigation

Gyógytestnevelés az óvodában

Az óvodai gyógytestnevelés lényege, hogy a kezdődő mozgásszervi elváltozásban szenvedő, valamint a mozgásfejlődésben elmaradt gyerekekkel szakszerűen foglalkozzanak. Speciális, megelőzés-központú, valamint mozgásfejlesztő gyakorlatanyaggal megelőzzék, ill. gyógyítsák a már kialakult elváltozásokat. A mozgásfejlődésben lemaradt, vagy részképesség zavaros gyermekeket fejlesztése is feladatként jelentkezik, természetesen mindezt az életkori sajátosságuknak megfelelő játékos módszerekkel végzik.

A mindenkori cél az iskolaérettség, ill. hogy a tartó és mozgatóapparátus megerősödjön, képes legyen alkalmazkodni az iskolába kerüléskor a megváltozott körülményekhez., hiszen egyik napról a másikra a gyermekek napi mozgásmennyisége drasztikusan lecsökken iskolába lépés után.

A gyermekkori kezdődő mozgásszervi elváltozások nagy része tornával gyógyítható, ezért van igen nagy jelentősége a prevencióban ennek a tevékenységnek.

Általában a nagycsoportos gyerekek kerülnek orvosi, esetleg szakorvosi javaslat alapján gyógytestnevelési csoportba, melyet jó esetben hetente kétszer 30-45 percben tartanak, délelőttönként.

Természetesen vannak olyan súlyosabb ortopédiai elváltozásban szenvedő gyerekek is, akikkel folytatni kell a foglalkozást az iskolában is. Ezért az év végi orvosi szűrés után kiértesítik azokat a szülőket, akiknek gyermekét beutalták az iskolai gyógytestnevelésre.