Gyógypedagógiai pszichodiagnosztika
- Gyógypedagógiai pszichodiagnosztika
- Célok
- 1. lecke: A diagnosztika, a gyógypedagógiai pszichodiagnosztika fogalma, elméleti alapjai
- 2. lecke: A gyógypedagógiai pszichodiagnosztikai tevékenység intézményrendszere, etikai kérdések, szakemberek kompetenciája a diagnosztikus munkában, diagnosztikus protokollok alkalmazása
- 3. lecke: A gyógypedagógiai pszichodiagnosztika vizsgáló eljárásai: a tesztelés
- 4. lecke: Az anamnézis ismertetése, szerepe a diagnosztikus tevékenységben
- 5. lecke: A megfigyelés, mint módszer a diagnosztikus munkában
- 6. lecke: Az intelligencia fogalma és mérése
- 7. lecke: Az intelligencia mérése I.
- 8. lecke: Az intelligenciatesztek ismertetése II.
- 9. lecke: A vizuális percepció, a vizuo-motoros koordináció vizsgálata: A Frostig és a Bender tesztek
- 10. lecke: Az emberalak-ábrázolás Goodenough-féle minősítése és értékelése
- 11. lecke: Vizsgálatok korai életkorban és értelmi elmaradás esetén
- 12. lecke: Személyiségvizsgáló eljárások
- 13. lecke: A komplex vizsgálati eredmények és a szakértői vélemény
- Kérdések és feladatok
Gyakorlat
Önellenőrző feladatok
- Hasonlítsa össze a Stern-féle intelligenciahányados és a deviációs IQ fogalmait!
- A szakirodalom alapján (Csépe, Győri és Ragó, 2008; Lányiné, 2012) határozza meg az intelligencia egyes övezeteit a normális eloszlás tekintetében!
- Látogasson el a Mensa HungarIQa honlapjára, és ez alapján foglalja össze a Mensa történetét és jelentőségét!