- Médiaelmélet
 - Bevezető
 - I. Médiaelméleti alapismeretek: alapfogalmak, területek, feladatok
 - II. Médiaelméleti alapismeretek: szereplők, színterek, folyamatok
 - III. Médiatörténeti alapismeretek: a nyomtatott sajtó
 - IV. Médiatörténeti alapismeretek: a fényképezés és a film
 - V. Médiatörténeti alapismeretek: a rádió és a televízió
 - VI. Az újmédia világa
 - VII. Új jelenségek, átalakulások a média világában
   
- VII.1. A médiafogyasztási szokások megváltozása és a médiaszakmák
 - VII. 2. Új jelenségek a médiában: tabloidizáció, infotainment, transzmédia
 - VII.3. A média teremtette virtuális valóság és annak dilemmái
 - A VII. fejezet összefoglalása
 - A tananyag elsajátítását segítő feladatok
 - A tananyag elsajátítását ellenőrző kérdések
 
 - VIII. A média hatása
 - IX. A média etikai vonatkozásai és szabályozása
 - X. Média és vizualitás
   
- X.1. A fizikai képek jelentőségének növekedése és a média térnyerése
 - X.2. A vizuális kultúra, a vizuális művészet és a média viszonya
 - X.3. A média hatása a művészetre
 - X.4. Médiatechnológia és művészet, intermédia, multimédia-művészet
 - A X. fejezet összefoglalása
 - A tananyag elsajátítását segítő feladatok
 - A tananyag elsajátítását ellenőrző kérdések
 
 - Felhasznált irodalom
 
X.1.2. A fizikai képek számának növekedése
Voltak korok és helyek, amelyekben generációk nőttek fel úgy, hogy nem láttak fizikai képet.
A fizikai kép sokáig ritkaságnak számított, csak a templomokban lehetett találkozni velük. A fizikai képek (pl. festmények) birtoklása csak kevesek kiváltsága volt. Mivel ritkaságnak számított, egy-egy fizikai kép hatása óriási volt: az emberek képesek voltak hosszan, lenyűgözve szemlélni azokat.
A fényképezés eljárásának felfedezésével azonban jelentősen könnyebbé és gyorsabbá vált a fizikai képek létrehozásának folyamata, így azok szaporodásnak indultak, és egyre többek számára váltak hozzáférhetővé, egyre több területen kerültek felhasználásra.
Korunk embere már nap mint nap megszámlálhatatlan mennyiségű fizikai képpel találkozik. A mai ember számára a fizikai kép már nem számít különlegesnek, éppen ezért leértékelődött, nem tudja hosszan lekötni a figyelmet.
A fizikai képek mennyiségének növekedésével párhuzamos jelenség, hogy azok egyre harsányabbak, színesebbek, impulzívabbak, hiszen hatalmas dömpingben küzdenek a figyelmünkért.
Találóan fogalmazza meg ezt a folyamatot Lewis Mumford: „Önmagunk és valóságos élményeink, valóságos környezetünk között ott hömpölyög a képek egyre emelkedő áradata, amelyet a legkülönfélébb források - a fényképezőgép és a nyomtatás, a film és a televízió - táplálnak. Régente a kép, a képi szimbólum ritka dolog volt, elég ritka ahhoz, hogy elmélyült koncentrációra tarthasson igényt. Mára azonban a valóságos élmény lett a ritka, és a kép mindennapossá vált.”[1]