- Médiaelmélet
 - Bevezető
 - I. Médiaelméleti alapismeretek: alapfogalmak, területek, feladatok
 - II. Médiaelméleti alapismeretek: szereplők, színterek, folyamatok
 - III. Médiatörténeti alapismeretek: a nyomtatott sajtó
 - IV. Médiatörténeti alapismeretek: a fényképezés és a film
 - V. Médiatörténeti alapismeretek: a rádió és a televízió
 - VI. Az újmédia világa
 - VII. Új jelenségek, átalakulások a média világában
   
- VII.1. A médiafogyasztási szokások megváltozása és a médiaszakmák
 - VII. 2. Új jelenségek a médiában: tabloidizáció, infotainment, transzmédia
 - VII.3. A média teremtette virtuális valóság és annak dilemmái
 - A VII. fejezet összefoglalása
 - A tananyag elsajátítását segítő feladatok
 - A tananyag elsajátítását ellenőrző kérdések
 
 - VIII. A média hatása
 - IX. A média etikai vonatkozásai és szabályozása
 - X. Média és vizualitás
   
- X.1. A fizikai képek jelentőségének növekedése és a média térnyerése
 - X.2. A vizuális kultúra, a vizuális művészet és a média viszonya
 - X.3. A média hatása a művészetre
 - X.4. Médiatechnológia és művészet, intermédia, multimédia-művészet
 - A X. fejezet összefoglalása
 - A tananyag elsajátítását segítő feladatok
 - A tananyag elsajátítását ellenőrző kérdések
 
 - Felhasznált irodalom
 
I.3.2. Ismeretterjesztés
A média ismeretterjesztő funkciója a tudományos ismeretek közérthető formában való átadását célozza. Míg a tájékoztatás mindig aktuális, az olvasót/nézőt/hallgatót érintő, azok sorsát befolyásoló események, jelenségek hírét adja át, addig az ismeretterjesztés általános műveltségi anyagot, a világ jelenségeivel kapcsolatos, de nem időhöz kötött tudást ad át. (pl. természettudományos, egészségügyi, történelmi, informatikai, gasztronómiai, művészeti, stb. ismeretek átadása) E funkció azért fontos, mert bővíti az olvasók/nézők/hallgatók ismereteinek körét, tágítja horizontjukat, műveltebbé teszi őket. Az ismeretterjesztés történhet a kifejezetten ismeretterjesztőnek nevezett lapok/cikkek/csatornák/műsorok által, de beépülhet a szórakoztató műsorokba is.