Médiaelmélet
- Médiaelmélet
 - Bevezető
 - I. Médiaelméleti alapismeretek: alapfogalmak, területek, feladatok
 - II. Médiaelméleti alapismeretek: szereplők, színterek, folyamatok
 - III. Médiatörténeti alapismeretek: a nyomtatott sajtó
 - IV. Médiatörténeti alapismeretek: a fényképezés és a film
 - V. Médiatörténeti alapismeretek: a rádió és a televízió
 - VI. Az újmédia világa
 - VII. Új jelenségek, átalakulások a média világában
   
- VII.1. A médiafogyasztási szokások megváltozása és a médiaszakmák
 - VII. 2. Új jelenségek a médiában: tabloidizáció, infotainment, transzmédia
 - VII.3. A média teremtette virtuális valóság és annak dilemmái
 - A VII. fejezet összefoglalása
 - A tananyag elsajátítását segítő feladatok
 - A tananyag elsajátítását ellenőrző kérdések
 
 - VIII. A média hatása
 - IX. A média etikai vonatkozásai és szabályozása
 - X. Média és vizualitás
   
- X.1. A fizikai képek jelentőségének növekedése és a média térnyerése
 - X.2. A vizuális kultúra, a vizuális művészet és a média viszonya
 - X.3. A média hatása a művészetre
 - X.4. Médiatechnológia és művészet, intermédia, multimédia-művészet
 - A X. fejezet összefoglalása
 - A tananyag elsajátítását segítő feladatok
 - A tananyag elsajátítását ellenőrző kérdések
 
 - Felhasznált irodalom
 
IX.1. Szakmai és etikai alapelvek a médiában
Célok
Ahhoz, hogy minél szélesebb rétegekre jellemző legyen a médiával kapcsolatos kritikus gondolkodás és tudatosság, elengedhetetlen, hogy bizonyos szakmai és etikai alapelvekkel ne csak az újságírók és a műsorkészítők, hanem maguk a befogadók is tisztában legyenek. Fontos tudniuk, hogy mi az, amit jogosan várhatnak el a médiától. A pedagógusjelölteknek képessé kell válniuk egy olyan szemlélet átadására, amely magában foglalja a határozott elvárások és igények érvényesítését a médiával szemben. Ehhez nyújt segítséget a következő lecke.