- Médiaelmélet
 - Bevezető
 - I. Médiaelméleti alapismeretek: alapfogalmak, területek, feladatok
 - II. Médiaelméleti alapismeretek: szereplők, színterek, folyamatok
 - III. Médiatörténeti alapismeretek: a nyomtatott sajtó
 - IV. Médiatörténeti alapismeretek: a fényképezés és a film
 - V. Médiatörténeti alapismeretek: a rádió és a televízió
 - VI. Az újmédia világa
 - VII. Új jelenségek, átalakulások a média világában
   
- VII.1. A médiafogyasztási szokások megváltozása és a médiaszakmák
 - VII. 2. Új jelenségek a médiában: tabloidizáció, infotainment, transzmédia
 - VII.3. A média teremtette virtuális valóság és annak dilemmái
 - A VII. fejezet összefoglalása
 - A tananyag elsajátítását segítő feladatok
 - A tananyag elsajátítását ellenőrző kérdések
 
 - VIII. A média hatása
 - IX. A média etikai vonatkozásai és szabályozása
 - X. Média és vizualitás
   
- X.1. A fizikai képek jelentőségének növekedése és a média térnyerése
 - X.2. A vizuális kultúra, a vizuális művészet és a média viszonya
 - X.3. A média hatása a művészetre
 - X.4. Médiatechnológia és művészet, intermédia, multimédia-művészet
 - A X. fejezet összefoglalása
 - A tananyag elsajátítását segítő feladatok
 - A tananyag elsajátítását ellenőrző kérdések
 
 - Felhasznált irodalom
 
VI.3.2. A közösségi oldalak új generációja
A 2010-es évekre sokan kiábrándultak a klasszikus közösségi oldalakból azok álszent üzenetei és egyre nyilvánvalóbb csapdái miatt. Egyre népesebb a száma azoknak is, akik adataik, feltöltött képeik biztonságáért aggódnak.
A közösségi oldalak úgy próbálják megtartani népszerűségüket, hogy folyamatos átalakulásban és fejlődésben vannak, újabb és újabb funkciókat, szolgáltatásokat tesznek elérhetővé.
A közösségi oldalak egyre inkább specializálódnak. Az általános oldalak népszerűsége csökken, míg a speciális érdeklődési körökben mozgóké (pl. zenészek, anyukák vagy éppen akadémikusok ismeretségi hálózatai) nő.
Egyre jellemzőbb a korábban statikus honlapok és a közösségi oldalak hibridje: a különféle üzleti vállalkozások próbálnak olyan oldalakat létesíteni, ahová regisztrálni lehet, profilt lehet kialakítani, és így kommentelni, tartalmakat megosztani.
A megunt klasszikus közösségi oldalakat sok szolgáltató megpróbálja olyan köntösbe bújtatni, hogy azok a felhasználóban a hasznosság érzetét keltsék: különféle hasznos szolgáltatásokkal olvasztják őket egybe: pl. az e-mail fiókhoz kötik.