Logopédiai tervezés
- Logopédiai tervezés
- Bevezetés
- 1. lecke A logopédiai tevékenység, a logopédus feladatai
- 2. lecke A tervezés kérdései a logopédus munkájában
- 3. lecke A diagnosztikus tevékenység fogalma, jogszabályi háttere, kompetenciák
- 4. lecke A diagnosztikus tevékenység tervezése
- 5. lecke A diagnosztikus tevékenység dokumentumai
- Szakértői vizsgálat iránti kérelem
- Pedagógiai vélemény a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanuló felülvizsgálatához
- Logopédiai vizsgálat iránti kérelem
- Szülői elégedettséget vizsgáló kérdőív
- Szülői engedély logopédia óra rögzítéséhez
- Logopédiai vélemény
- Javaslat logopédiai vizsgálatról
- Vizsgálati dokumentáció
- Tájékoztató logopédiai szűrésről
- Összefoglalás
- Irodalomjegyzék
- Gyakorlatok
- 6. lecke A terápiás tevékenység
- 7. lecke A terápia tervezése, dokumentumai
- 8. lecke Logopédiai tervezetek
- 9. lecke Logopédiai jellemzés, önreflexió-reflexió, portfólió
- 10. lecke Szervezeti és működési szabályzat, házirend, munkaköri leírás, munkaterv
- 11. lecke Forgalmi napló, munkanapló, Integrált nyomon követő rendszer
- 12. lecke Érdekérvényesítés a logopédiában
- 13. lecke A tanácsadói tevékenység és tervezése
- 14. lecke Az ismeretterjesztő tevékenység és tervezése
Észlelés
Ebben a szakaszban egy laikus személy észleli és jelzi a problémát (pl. maga a gyermek/tanuló, a szülő/gyám, az egészségügyi, a gyermekvédelmi/gyermekjóléti ellátórendszer szakalkalmazottja, illetve a gyermekkel kapcsolatba kerülő egyéb személy, intézmény, nevelési-oktatási intézmény munkatársa).
Ahhoz, hogy az észlelés hatékony legyen, a logopédusnak jó kapcsolatot kell kiépítenie a partner intézmények szakembereivel, folyamatosan szóbeli és írásbeli tájékoztatókkal kell segíteni, hogy a kapcsolat élő és tartalmas legyen. A kapcsolattartás fontos eszköze az internetes felület, e-mail kapcsolat, telefonos egyeztetés.