Dr. Bóka Ferenc, Dr. Borkovits Margit, Dorka Péter, Lehmann-Dobó Andrea: Indoor-outdoor elmélet és gyakorlat
- Indoor-outdoor elmélet és gyakorlat
- Lovaglás
- Íjászat
- Paintball
- Darts
- Kalandpark
- Modellezés
- Makettezés
- A falmászás, sziklamászás elméleti és gyakorlati alapjai
- A küzdőjátékok elméleti alapjai és gyűjteménye
- Elméleti áttekintés
- Küzdőjátékok gyűjteménye
- Indián birkózás, indián szkander
- Lökdösődő
- Húzd ki a kezét!
- Lábvívás
- Érints meg, ha tudsz!
- Csipeszgyűjtő
- Talp küzdelem
- Küzdelem a medicinlabdáért
- Told át a vonalon! Told át a határon! Húzd át a határon!
- Vállérintő
- Kakasviadal
- Ki az úr a házban?/Ki a területről!
- Lovascsata
- Kakas az ülőn
- Kitörés a halászhálóból
- Kugli döntés (eszköz érintés)
- Juttasd vagy told be a körbe vagy karikába!
- Szumó
- Grundbirkózás
- Teknősfordítás
- Hasra fektetés
- Birkózás térdelő helyzetben
- Gyere ki a barlangból!
- Botbirkózás, medicinlabda birkózás
- Tigrisfogó
- Fatörzsdöntés
- Állj fel, ha tudsz!
- Kupac kukac
- Egyszerű rögbi
- Felhasznált és ajánlott irodalom
- Az evezés bemutatása, oktatásának alapjai
- Strandsportok
- Játszótéri játékok
- Street dance
- Street workout
- Vízi sport lehetőségek iskoláskorú gyermekek számára
- Sárkányhajózás
- Kenuzás
- Kajak
- Elhelyezkedés a kajakban
- Vízfogás
- Áthúzás
- Szabadítás
- Légmunka
- A rajt légzéstechnikája
- Egyensúlyozó képességet fejlesztő gyakorlatok
- Oldalvizezés, farvizezés
- Kezdők oktatására alkalmas hajók
- Outdoor kajakos-(kenus) mozgásprogram tervezése iskolásoknak
- Kajakpóló
- Egyéb vízben játszható játék
- Irodalomjegyzék
17-18. foglalkozás
A foglalkozás nevelési- oktatási feladatai:
A tanultak alkalmazása.
Önálló edzésterv elkészítéséhez ismeretek átadása.
Bevezető rész: Flash mob (utcán, téren, stb.)
Fő rész: koreográfia gyakorlása. Egymás koreográfiájának bírálata.
Befejező rész: légző gyakorlatok.
A leírásban az őszi és a tavaszi szabadtéri foglalkozáson végezhető programot ismertettük. Az egész napos iskola, iskolaszervezési forma keretén belül, választható iskolai foglalkozásként alkalmazható az esélyegyenlőség szellemében, mert szakember által vezetett játékos és táncos elemeket tartalmazó foglalkozás, amely minden tanuló számára elérhető (Borkovits, 2014; Schaub és Borkovits, 2014. 8.o.).
Készült A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi Régió felsőoktatásában c. pályázat támogatásával.
Pályázati azonosító: TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011