I. A (kezdő) óvodapedagógus
Előismeret
Könyvünk első moduljában három fejezetben az óvodapedagógus személyiségét helyezzük középpontba.
Célok
Az 1. fejezet célja, hogy az olvasó (hallgató vagy kezdő pedagógus) megismerkedjék saját meggyőződéseivel, hiteivel, gondolataival az óvodáról, a pályáról és saját magáról, mint leendő óvodapedagógusról, illetve, hogy bemutassa az igazi, valóságos óvoda legfőbb jellemzőit.
Az 2. fejezet célja, hogy az olvasó megismerkedjék saját pedagógus ideáljával, (én)tükörbe nézve képet alkosson saját magáról, mint óvodapedagógusról, illetve megismerkedjék a pedagógus szerepekkel, elvárásokkal, megtudja, hogy milyen egy 21. századi – ideálisnak vélt – pedagógus.
Az 3. fejezet célja az olvasó mint pályakezdő megismertetése a leggyakoribb problémákkal, rávilágítva arra, hogy nincs velük egyedül, s hogy van kiút.