Testnevelés tantárgy-pedagógia I.
Szaknyelvi módszer
- Formái:
- vezényszó: kötött, előírt szavakba foglalt követelményt tartalmaz az egységes, egyöntetű végrehajtásra. Pl.: „terpeszállásba ugorj! Egy!”
- utasítás: kötetlenebb, rövid és félreérthetetlen, szaknyelven alapuló követelményt jelent, az egyöntetű végrehajtás bizonyos minimális engedményével. Pl.: „ugorjatok terpeszállásba! Egy!”
Film
6. filmfelvétel: Példa az utasításra
tanít: Rocsik Dániel 1.
- Jellemzői:
- időkihasználás szempontjából a legcélszerűbb;
- olyan gyakorlatoknál alkalmazható, amelyek ütemekre, ütemcsoportokra bonthatók;
- a tanulók a gyakorlatvégzéssel egyidőben ismerik meg a részleteket és az egészet;
- a hibajavítás már a részleteknél megtörténhet.