A testkultúra az
JXUwMDNkJXUwMDAyJXUwMDFlJXUwMDFjJXUwMDExJXUwMDExJXUwMDA4JXUwMDA4JXUwMDE2
kultúra szerves része, az ember
JXUwMDNkJXUwMDAyJXUwMDhlJXUwMDlhJXUwMDA5JXUwMDA5JXUwMDlhJXUwMDhlJXUwMDliJXUw
MDliJXUwMDFlJXUwMDEw
kultúrájának egy részét és
JXUwMDM1JXUwMDAyJXUwMDE1JXUwMDFkJXUwMDg2JXUwMDkyJXUwMDE4JXUwMDFlJXUwMDE5JXUw
MDE4JXUwMDhlJXUwMDg4JXUwMDkzJXUwMDhiJXUwMDhiJXUwMDk1
foglalja magában.
A sport
JXUwMDJjJXUwMDk1JXUwMDkzJXUwMDAxJXUwMDEyJXUwMDA1JXUwMDA1JXUwMDBkJXUwMDAxJXUw
MDA0
jelenség, az ember társadalmi létének velejárója, ugyanakkor
JXUwMDMzJXUwMDFlJXUwMDE5JXUwMDE4JXUwMDAxJXUwMDA3JXUwMDkzJXUwMDhkJXUwMDA1JXUw
MDFh
jelenség is.
A szomatikus nevelés – a szakirodalom
JXUwMDJjJXUwMDExJXUwMDE2JXUwMDA3JXUwMDFkJXUwMDQ5JXUwMDRlJXUwMDBiJXUwMDEzJXUw
MDEzJXUwMDA5JXUwMDg1JXUwMDlhJXUwMDFkJXUwMDBiJXUwMDBl
is nevezi – az egységes nevelési
JXUwMDNlJXUwMDA5JXUwMDAzJXUwMDE1JXUwMDE4JXUwMDBjJXUwMDBjJXUwMDE1
egy sajátos része, amely a többi nevelési területtel egységet alkot, de külön
JXUwMDM1JXUwMTFjJXUwMTA3JXUwMDEzJXUwMDA5JXUwMDE4JXUwMDA3JXUwMDlhJXUwMDhlJXUw
MDEzJXUwMDE1JXUwMDEzJXUwMDA2JXUwMDE1JXUwMDBkJXUwMDAxJXUwMDBj
(ismeretanyaga), cél-, feladat-, eszköz- és követelményrendszere van.
A
JXUwMDJjJXUwMDExJXUwMDE2JXUwMDA3JXUwMDFhJXUwMDBiJXUwMDEzJXUwMDEzJXUwMDA5JXUw
MDg1JXUwMDlh
: olyan céltudatosan, tervszerűen irányított nevelési folyamat, amely sajátos művelődéstartalmával /mozgásos játékok, testgyakorlatok, sportági technikák, elméleti ismeretek és járulékos tényezők/ a mindenoldalúan képzett
JXUwMDJiJXUwMDA5JXUwMDFmJXUwMDA4JXUwMDg0JXUwMDg1JXUwMDE1JXUwMDEwJXUwMDFhJXUw
MDlhJXUwMDhl
kialakítására irányul, előremutatóan meghatározott
JXUwMDJjJXUwMDk1JXUwMDkzJXUwMDAxJXUwMDEyJXUwMDA1JXUwMDA1JXUwMDBkJXUwMDAxJXUw
MDA0
célok alapján.
A testnevelés órákon folyó tudatos, tervszerű
JXUwMDM3JXUwMDA0JXUwMDFmJXUwMDE1JXUwMDE1JXUwMDk1JXUwMDky
, nevelés, képzés eredményeként fejlődik a tanulók
JXUwMDM1JXUwMDAyJXUwMDE1JXUwMDFkJXUwMDg2JXUwMDkyJXUwMDFlJXUwMTFjJXUwMTA3JXUw
MDEzJXUwMDA5JXUwMDE4JXUwMDA3JXUwMDlhJXUwMDhlJXUwMDAy
.