Skip navigation

A hazai sportturizmus fejlesztési irányairól vázlatosan

  1. Turisztikai vonzerők általános fejlesztése: egyedi és helyi értékekre építő termékek és szolgáltatások. Fontos, hogy egy térség attrakciói ne egymástól függetlenül, hanem együtt jelenjenek meg a piacon! Pl. vízparti szolgáltatások – kerékpárutak – kikötők, vasútállomások – látnivalók – vendéglátóhelyek.
  2. Az aktív sportturizmus akkor lehet sikeres, ha az általa nyújtott kínálat nem túlságosan strukturált, elsősorban nem üzleti jellegű sportaktivitás, hanem élményeket kínáló, játékkal teli és biztosítja az egyéni képességek kibontakozását (Yannakis, O. 2012).
  3. Meg kell tervezni és ki kell építeni a nemzetközi kerékpár- és lovas túraútvonalakat a megfelelő szolgáltató- és ellenőrző rendszerrel együtt.
  4. A turisztikai fogadóképesség javítása elengedhetetlen. Helyben a szálláshelyek színvonalának emelése, a szolgáltatások bővítése, összekapcsolása (pl. szálláshelyek lovaglási, kerékpározási lehetőséggel) szükséges. Térségi szinten: a többi turizmusfajtával való összekapcsolódás elengedhetetlen (pl. hivatásturizmus, üzleti turizmus, falusi turizmus). Regionális szinten: a területi koncentráció csökkentése – legfontosabb célterületei ugyanis az ország vérkeringésétől távol eső helyek (!).
  5. A szállás- és vendéglátóhelyeket segíteni kell a sportturizmus igényeihez igazodó szolgáltatások bevezetésére (pl. biztonságos kerékpártárolás, mosási-szárítási lehetőség)
  6. Itthon és külföldön is kellő hangsúlyt kell fektetni a sportturisztikai termékeink marketingjére és a kommunikációs tevékenységre.
  7. A regionális és helyi turisztikai szervezeteknek ki kell építeniük a kapcsolatot a sportturizmus területén érdekelt non-profit és civil szervezetekkel a megfelelő programkínálat és információ szolgáltatás magvalósulása érdekében.
  8. A sporthoz és turizmushoz egyaránt értő, kompetens humánerőforrás felsőfokú szakmai képzése elengedhetetlen.