Összefoglaló feladatok és megoldások
1. feladat - Egészítse ki a táblázatot!
Időpont | Ország | Uralkodó | Pedagógus, író | Művész | Filozófus | Művek |
Ókor | Görögország | Platon | ||||
Középkor Kezdete |
||||||
Reneszánsz | VIII. Henrik | Michelangelo | ||||
19. szászad | Ferenc József | |||||
20. század | Montessori M. |
Időpont | Ország | Uralkodó | Pedagógus, író, pszichológus | Művész | Filozófus | Műves |
Ókor | Görögország Róma |
Platon Arisztotelesz Quintilianus |
TörvényekPolitika |
|||
Középkor kezdete | ||||||
Reneszánsz |
Anglia Francia O. Itália |
VIII. Henrik |
Rabelais Campanella |
Michelangelo |
Pieta Napállam |
|
16 - 17. század |
Cseh O. Hollandia |
Comenius Erasmus |
Didaktika magna, Orbis pictus, A Balgaság dícsérete | |||
19. század | Porosz O. | Fröbel | Embernevelés | |||
20. század |
Olasz O.Német O. Orosz O. - Szovjetunio |
Montessori M. Freud |
R. Steiner | reformpedagógiák |
2. feladat
Fogalmazza meg az óvodai nevelés célját!
3. feladat
Mi a jelentősége a Winnicott által leírt átmeneti tárgyaknak.
4. feladat
Melyek Piaget szerint a gyermek fejlődés fő szakaszai?
5. feladat
Mit jelent a kettős tudat?
6. feladat
Mely követelményeknek kell a játékeszközöknek megfelelni?
7. feladat
Sorolja fel a Kurt Lewin által megállapított vezetési stílusokat! Húzza alá, amelyik alkalmazását kívánatosnak tartja óvodai munkájában!
8. feladat
Mit jelent az óvodai munkában a hozzáadott érték fogalma?
9. feladat
Melyek az óvodai nevelés fő feladatai?
10. feladat
Mely kérdéseket kell mérlegelni egy játék megtervezésekor?
Fontos
A fenti kérdésekre adott jó válaszok esetén Ön valószínű figyelmesen tanulmányozta az anyagokat, de ne feledkezzen meg arról, hogy a kérdések nem fedték le a teljes anyagot!