Skip navigation
- A fizika tanítása
- Előszó
- Tematika
- Az én iskolám
- 1. A fizika tanítása tárgy jellege, célja
- 2. A fizika szakmódszertan modelljei
- 3. Az oktatási folyamat makro- és mikroszerkezete, óratípusok
- 4. Tanterv, tanmenet
- 5. Tanítási tervezet
- 6. Ismeretalkalmazás 1, feladatmegoldó óra
- 7. Ismeretalkalmazás 2, mérési gyakorlat
- 8. Szemléltetés és motiváció a fizikaórán 1, tanári kísérletek
- 9. Szemléltetés és motiváció a fizikaórán 2, tanulói kisérletek
- 10. Óraelemzés szempontjai
- 11. A fizikatanítás tárgyi feltételei (előadó, szertár, könyvek, multimédia, digitális tábla stb.)
- Szinopszis
Összefoglaló kérdések
- Melyek a tanári tervezőmunka dokumentumai?
- Milyen követelmények támasztandók általában a tanítási órákkal kapcsolatban?
- Milyen típusú tanítási órák léteznek?
- Melyek a tanítási óra tervezésének kötelezően figyelembe veendő elemei?
- Mit jelent az induktív felépítés? Mondjon rá példát!
- Mit jelent a deduktív felépítés? Mondjon rá példát!
- A tanítási tervezet milyen adminisztratív adatokat tartalmaz?
- Milyen lépések szerint épülhet fel az új ismereteket közlő óra?