Skip navigation
- A fizika tanítása
- Előszó
- Tematika
- Az én iskolám
- 1. A fizika tanítása tárgy jellege, célja
- 2. A fizika szakmódszertan modelljei
- 3. Az oktatási folyamat makro- és mikroszerkezete, óratípusok
- 4. Tanterv, tanmenet
- 5. Tanítási tervezet
- 6. Ismeretalkalmazás 1, feladatmegoldó óra
- 7. Ismeretalkalmazás 2, mérési gyakorlat
- 8. Szemléltetés és motiváció a fizikaórán 1, tanári kísérletek
- 9. Szemléltetés és motiváció a fizikaórán 2, tanulói kisérletek
- 10. Óraelemzés szempontjai
- 11. A fizikatanítás tárgyi feltételei (előadó, szertár, könyvek, multimédia, digitális tábla stb.)
- Szinopszis
Összefoglaló kérdések
- Mit értünk az oktatás makroszerkezetén?
- Mit értünk az oktatás mikroszerkezetén?
- Milyen óratípusokat különböztetünk meg?
- Milyen felépítésben képzeli el az ún. bevezető óra szerkezetét, mi a funkciója a fizikatanítás során?
- Milyen jellemző fázisokból áll az óra mikroszerkezete?
- Jellemezze a különböző fázisokat, rendeljen hozzá időbeosztást is!
- Milyen motivációs lehetőségeket tud elképzelni az új ismereteket feldolgozó órával kapcsolatban?