Skip navigation
- A fizika tanítása
- Előszó
- Tematika
- Az én iskolám
- 1. A fizika tanítása tárgy jellege, célja
- 2. A fizika szakmódszertan modelljei
- 3. Az oktatási folyamat makro- és mikroszerkezete, óratípusok
- 4. Tanterv, tanmenet
- 5. Tanítási tervezet
- 6. Ismeretalkalmazás 1, feladatmegoldó óra
- 7. Ismeretalkalmazás 2, mérési gyakorlat
- 8. Szemléltetés és motiváció a fizikaórán 1, tanári kísérletek
- 9. Szemléltetés és motiváció a fizikaórán 2, tanulói kisérletek
- 10. Óraelemzés szempontjai
- 11. A fizikatanítás tárgyi feltételei (előadó, szertár, könyvek, multimédia, digitális tábla stb.)
- Szinopszis
Összefoglaló kérdések
- Helyezze el korban, időben Comenius alakját!
- Milyen magyarországi kötődése van Comeniusnak?
- Beszéljen a Magna Didaktikáról!
- Beszéljen az Orbis Pictusról?
- Milyen párhuzam vonható az Orbis Pictus és a szemléltetés között?
- Mi a célja a fizika szakmódszertan tudománynak?
- Miért alakultak ki a különböző szakdidaktikák?
- Milyen feladatai vannak a szakmódszertannak?
- Milyen oktatási célokat kell megvalósítani a természettudományos oktatás során?
- Milyen nevelési célokat kell megvalósítani a természettudományos oktatás során?