A fizika tanítása
Összefoglaló kérdések
- Beszéljen a tanulás fogalmáról és folyamatáról a tanulásról alkotott eltérő szemléletmódok tükrében!
- Hány alapvetően különböző oktatáselméleti modellről beszélhetünk? Helyezze el őket időben, korban, kialakulásuk sorrendjében!
- Beszéljen a „szavak és könyvek” pedagógiájára épülő szakmódszertan jellemzőiről, előnyeiről, hátrányairól!
- Beszéljen a „szemléltetés” pedagógiájára épülő szakmódszertan jellemzőiről, előnyeiről, hátrányairól!
- Beszéljen a „cselekvés” pedagógiájára épülő szakmódszertan jellemzőiről, előnyeiről, hátrányairól!
- Beszéljen a „konstruktivizmus” pedagógiájára épülő szakmódszertan jellemzőiről, előnyeiről, hátrányairól!
- Fejtse ki véleményét a jó fizikaóráról!
- Milyennek képzeli el a jó fizikatanárt?
- Milyen fizikakönyvet tart ideálisnak?
- Melyik szakmódszertani modellt tartja a legideálisabbnak és a legreálisabbnak, érveljen mellette!