Domokos Mihály: A testnevelés és sport tanításának elmélete és módszertana
Módszertani szempontok a fejlesztés folyamatában
A 6-18 évesek tanulók optimális, egészséges testi fejlődése és fejlesztése érdekében az életkori sajátosságok figyelembevétele mellet az oktatóknak kiemelten fontos szem előtt tartania azokat a tényezőket, melyek munkája eredményességét befolyásolják. Nevezetesen:
- a szülők, nevelők összehangolt, kiegészítő munkája
- az örökölt adottságok + környezeti hatások interakciója (kölcsönhatása)
- külső tényezők a táplálkozás és a rendszeres fizikai aktivitás
- egyéni eltérések figyelembevétele - akceleráció - retardáció
- adott életkorban optimális terhelés biztosítása
- megfelelő mennyiségű és minőségű napi rendszeres testmozgás
- a deformitáshoz vezető egyoldalú terhelés elkerülése - sokoldalú képzés
- képességek fejlesztését legszenzibilisebb életkori szakaszban történő megvalósítása
- kiemelt oktatói FELELŐSSÉG a tanulók egészséges fejlődéséért, fejlesztéséért.