A tanulásban akadályozottak pedagógiájának komplex megközelítése
Összefoglalás
A fejezetben megismerkedtek a hallgatók az a 20. század utolsó harmadában a kisegítő iskolákban bevezetésre került korrekciós tevékenységgel, melynek differenciálódása következtében a korrekciós folyamatot ma már egyéni fejlesztésnek nevezünk. Az egyéni fejlesztés fogalmának, céljának, tartalmának elsajátításával képessé válnak a szakértői bizottságok szakértői véleményére alapozva, egyénre szabott fejlesztési terveket készíteni tanulásban akadályozott tanulók számára.
Önellenőrző kérdések
- Milyen hasonlóságokat és különbségeket talál az egyéni korrekciós foglalkozások és az egyéni fejlesztés között?
- Mi a diagnosztika szerepe az egyéni fejlesztési tervek elkészítésében?
- Milyen jogszabályi keretek biztosítják az egyéni fejlesztés megvalósulását?
- határozza meg az egyéni fejlesztési terv fogalmát!
- Értelmezze az egyéni fejlesztési tervet, mint folyamatot!