A tanulásban akadályozottak pedagógiájának komplex megközelítése
9.6. Összefoglalás
A fejezetben a hallgatók rendszerezték eddigi ismereteiket a differenciálásról, továbbá újabb ismereteket szereztek a differenciálás fogalmáról, szintjeiről, a belső differenciálás értelmezési kereteiről. Az emberkép megközelítésén keresztül rávilágítottunk a szelektív pedagógiának, és az integratív pedagógiának a differenciálásról alkotott képének különbségére. A csoportfeladatok segítették a hallgatókat abban, hogy a differenciálásról elsajátított ismereteiket képesek legyenek a tanulásban akadályozott tanulónépességre vonatkoztatva alkalmazni.
Önellenőrző kérdések
- Definiálja a differenciálás fogalmát!
- Határozza meg a differenciálás pedagógiai funkcióját!
- Sorolja fel a differenciálás félreértelmezésit!
- Mi a tantervi differenciálás, hogyan jelentkezik ez a tanulásban akadályozott gyermekek oktatásában?
- Hogyan tudja beépíteni a differenciálás pedagógiai gyakorlatába Bloom taxonómiáját?
- Sorolja fel a differenciálás típusait az integratív pedagógia felfogásában!