A tanulásban akadályozottak pedagógiájának komplex megközelítése
Összefoglalás
A fejezet alapvető fogalmakat (kognitív képességek, intelligencia, tanulás) mutatott be a hallgatóknak. Az információs körforgás segítségével segített megértetni az ismeretelsajátításban szerepet játszó tényezőket. A tanulásban akadályozott személyek ismeretelsajátítási jellemzőinek azonosítása, felsorolása, több ponton részletesebb kifejtése által megismertette a hallgatókkal azokat az információkat, melyek gyakorlati munkájuk során fontos szerepet játszanak majd.
Kérdések
- Milyen közvetett megismerő folyamatokat ismer? Röviden definiálja mindegyiket!
- Sorolja fel az intelligenciaövezeteket (megnevezés, IQ érték)!
- Hogyan viszonyulnak a hatékony tanuláshoz szükséges optimális külső és belső feltételek a tanulási módszerek és stratégiák rendszeréhez?
- Melyek az információs körforgás elemei?
- Miért fontos, hogy a gyógypedagógus tisztában legyen a tanulásban akadályozott gyermekek, tanulók ismeretelsajátítási jellemzőivel?