A tanulásban akadályozottak pedagógiájának komplex megközelítése
Összefoglalás
A fejezetben a hallgatók elsajátították a diagnosztika, illetve a gyógypedagógiai diagnosztika alapfogalmait, a gyakorlatban felmerülő diagnosztikus kérdések megközelítésének, valamint az egyén képességeinek megítélésnek lehetőségeit. Megismerték a témakörhöz tartozó jelenleg hatályos jogszabályi hátteret, elsajátították a diagnosztikus munka néhány általános vetületét, valamint a tanulásban akadályozott populációra vonatkozó speciális ismereteket. A tanulásban akadályozott tanulókkal kapcsolatos általános diagnosztikus ismeretek mellett hangsúlyt helyeztünk a beiskolázási folyamattal kapcsolatos tudnivalókra is. A fejezet lezárásaként a diagnosztikus team tagjainak kompetenciáiról szereztek ismereteket.
Kérdések
- Milyen kapcsolatban áll a gyógypedagógiai diagnosztika a gyógypedagógiai pszichodiganosztikával?
- A tanulásban akadályozott személyekkel kapcsolatos diagnosztikus feladatok elvégzése kapcsán milyen szakértői vizsgálati típusokat tud felsorolni?
- Mit jelent a folyamatos figyelemmel kísérés?
- Miben különbözik egy gyógypedagógiai vizsgálat egy pszichológiai vizsgálattól egy szakértői bizottságban?