10.2. A drámapedagógia eszköztára
A drámapedagógiának nagyon sokféle ága létezik, legismertebb talán a színházi vagy színházra nevelésben betöltött szerepe. Kevesen tudják, hogy a drámapedagógiai eszköztára a drámajáték, nagyon sokrétű és könnyen beépíthető a tanórákba. Az egyszerű, készségfejlesztő szabályjátéktól egészen a tanítási drámáig. A természet- és környezetismeret tantárgy tanításában a különböző témakörökhöz rendelhetjük hozzá a különböző dramatikus tevékenységi formákat. Természetesen a tanítási- tanulási folyamat céljának megfelelően.
Dramatikus tevékenységi formák
Gavin Bolton: A tanítási dráma elmélete című könyvében (1993) négy nagy csoportba sorolja a dramatikus tevékenységi formákat, amit a magyarországi gyakorlatok és az utóbbi években megjelent szakirodalmak alapján a következők szerint osztályozhatunk.
„A” típus: Gyakorlatok
„B” típus: Dramatikus játék
„C” típus: Színházi forma
„D” típus: Tanítási (komplex) dráma (Neelands, DIE)
( Az egyes típusokról több információt kaphat, hogyha az egeret föléjük viszi! )