Address systems : unit 9.

Fenyvesi, Anna: Address systems : unit 9. (2020) [Online educational package (e-learning lesson/topic)]

[img]
Preview
Text
9 Address systems.pdf

Download (286kB) | Preview

English title

Address systems : unit 9.

Abstract

A megszólítások témakörének szociolingvisztikai megközelítésbõl való áttekintése, különös tekintettel a tegezõ és magázó megszólításokra, köszönésekre, és megszólítás elkerülésére.

English abstract

The chapter addresses the issue of address systems from a sociolinguistic perspective, with special attention to T and V address, greetings, and address avoidance.

Item Type: Online educational package (e-learning lesson/topic)
English title: Address systems : unit 9.
Date: 2020. May 31.
Language: English
Learning Material Type: practice task, reading, guide
Structural level: elementary learning objects
Completion Time: 6 óra
Difficulty level: 3
Target group:
Training typeEducational type
BSc/BAfull-time
Task Purpose: Megszólítások szociolingvisztikai témakörrel kapcsolatos ismeretek.
Skill Areas: C1 szintû angol nyelvtudás
Copyright Holders: Fenyvesi Anna
Official URL: http://www.ieas-szeged.hu
Funders: NKFIH
Projects: EFOP-3.4.3-16-2016-00014
Subproject: AP6
Subtopic: AP6_BTK_2
Department: Angol-Amerikai Intézet
Faculty: Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Term: 2020/2021/1
Course code: ANAMBA62-00006
Course name: Introduction to Sociolinguistics
Uncontrolled Keywords: szociolingvisztika, megszólítások
Uncontrolled English Keywords: sociolinguistics, address
Subjects: 06. Humanities
06. Humanities > 06.02. Languages and Literature
06. Humanities > 06.02. Languages and Literature > 06.02.06. Linguistics
06. Humanities > 06.02. Languages and Literature > 06.02.06. Linguistics > 06.02.06.03. Use of language: pragmatics, sociolinguistics, discourse analysis, second language teaching and learning, lexicography, terminology
Date Deposited: 2020. Jun. 08. 13:14
Last Modified: 2020. Jun. 08. 13:21
URI: https://eta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/2927

Actions (login required)

View Item View Item