Az IKT alkalmazása a gyógypedagógiában
- Az IKT alkalmazása a gyógypedagógiában
- Előszó
- A tananyag célja
- 1. fejezet: Változó világ, váltózó generációk
- 2. fejezet: Az EU-s oktatási informatikai stratégiák
- 3. fejezet: A tanuláselméletek változása
- 4. fejezet: Az IKT-műveltség és a digitális írástudás
- 5. fejezet: Az IKT kompetencia a pedagógusképzésben
- 6. fejezet: Az IKT kompetencia fejlesztésének lehetőségei
- 7. fejezet: A technológia hatása az oktatási módszerekre, eszközökre
- 8. fejezet: Az IKT szerepe a pedagógiai mérésben, értékelésben, fejlesztésben
- 9. fejezet: Akadálymentesítés és IKT eszközök
- 10. fejezet: A logopédiai terápiák során alkalmazható programok, szoftverek
- 10.1. Hallástréning
- 10.2. Owlie Boo
- 10.3. Piano Machine
- 10.4. Animal Sounds Game
- 10.5. Varázsdoboz
- 10.6. Beszédmester
- 10.7. Info-tanoda programcsalád - Hallod-e? program
- 10.8. Szemfüles - Hallási megkülönböztető képesség fejlesztő szoftver
- 10.9. Interaktív rehabilitációs szoftver afáziás betegek részére
- 10.10. Beszédasszisztens
- 10.11. Prozódiai oktató program a helyes intonáció és ritmus elsajátításához (POP)
- Összefoglalás
- Felhasznált irodalom
- Ellenőrző kérdések, feladatok
- 11. fejezet: A tanulási zavar terápiás folyamatában alkalmazható szoftverek, programok
- 12. fejezet: A tanulásban akadályozott tanulók nevelése, oktatása IKT alkalmazásával
- 13. fejezet: Az értelmileg akadályozott tanulók nevelése, oktatása IKT alkalmazásával
- 14. fejezet: Módszertani segédanyag
Összefoglalás
A tananyag egységben megismerhettük az egész életen át tartó tanuláshoz szükséges kulcskompetenciákat, valamint az oktatáshoz kapcsolódó az Európai Unió Tanácsa és Bizottsága által meghatározott jelentősebb stratégiákat, a stratégiákhoz tartozó mutató- és referenciaértékeket a digitális kompetencia szempontjából.