- Logopédiai gyakorlatok kézikönyve
- Bevezetés
- 1. lecke A gyógypedagógiai gyakorlat fogalma, rendszere, kompetenciák
- 2. lecke A logopédiai gyakorlat fogalma, kompetenciák
- 3. lecke Az elméleti és gyakorlati képzés kapcsolódási pontjai
- 3.1. Az elméleti és gyakorlati képzés kapcsolódási pontjai az első évfolyamon
- 3.2. Az elméleti és gyakorlati képzés kapcsolódási pontjai a második évfolyamon
- 3.3. Az elméleti és gyakorlati képzés kapcsolódási pontjai a harmadik évfolyamon
- 3.4. Az elméleti és gyakorlati képzés kapcsolódási pontjai a negyedik évfolyamon
- Összefoglalás
- Irodalomjegyzék
- Önellenőrző kérdések
- Teszt
- 4. lecke A logopédiai gyakorlatok résztvevői és feladataik
- 5. lecke A logopédiai gyakorlatok rendszere
- 5.1. A gyakorlatok célja és feladatai
- 5.2. Gyógypedagógiai gyakorlat 2. logopédia szakirányon
- 5.3. Gyógypedagógiai gyakorlat 3. logopédia szakirányon
- 5.4. Gyógypedagógiai gyakorlat 4. logopédia szakirányon
- 5.5. Szakirányú összefüggő gyógypedagógiai gyakorlat logopédia szakirányon
- 5.6. Szakterületi féléves gyakorlat logopédia szakirányon
- 5.7. Zárófoglalkozás
- Összefoglalás
- Irodalomjegyzék
- Önellenőrző kérdések
- Teszt
- 6. lecke A Képzési és kimeneti követelmények a gyógypedagógia szakon
- 7. lecke A gyógypedagógusok és logopédusok etikai kódexe
- 8. lecke A gyakorlatokhoz kapcsolódó általános elvárások a hallgatóktól
- 9. lecke A logopédiai gyakorlatokhoz kapcsolódó dokumentációk
- 9.1. Gyakorlati és hospitálási napló
- 9.1.1. Az Intézmény működésének tárgyi feltételei
- 9.1.2. Az Intézmény működésének személyi feltételei
- 9.1.3. A terápiában részesülő személy diagnózisa
- 9.1.4. A terápiás foglalkozás megfigyelése
- 9.1.5. A terápiában részesülő személy megfigyelése
- 9.1.6. A beszédhibás személy kommunikációs sajátosságai
- 9.2. Tanítási tervezet
- 9.3. Pedagógiai jellemzés
- 9.4. Gyógypedagógiai jellemzés
- 9.5. Esetismertetés
- 9.6. Egyéni fejlesztési terv
- 9.7. Önreflexió
- 9.8. Portfólió
- Összefoglalás
- Irodalomjegyzék
- Önellenőrző kérdések
- Teszt
- 9.1. Gyakorlati és hospitálási napló
- 10. lecke Gyakorlati szakirodalmi ajánló
- 11. lecke A tudásbővítés lehetőségei, színterei
- 11.1. A többciklusú képzésről
- 11.2. Szakirányú továbbképzések
- 11.3. Továbbképzések, tanfolyamok
- 11.3.1 GMP Beszédpercepciós diagnosztika
- 11.3.2 Szocioemocionális Pedagógiai Terápia
- 11.3.3 Meixner tanfolyamok
- 11.3.4 Zenezörej tanfolyam
- 11.3.5 Szenzoros integrációs terápiák tanfolyam
- 11.3.6 TSMT
- 11.3.7 Örökmozgó
- 11.3.8 Alapozó Terápia- Módszer a gyermeki idegrendszer mozgásos érzékszervi fejlesztésére
- 11.3.9 Sindelar-Zsoldos program 1.
- 11.3.10 Sindelar-Zsoldos program 2.
- 11.3.11 Beszédtechnika és kommunikációs alapozó tréning
- 11.3.12 Dadogásterápia- Komplex művészeti terápia
- 11.3.13 Nyelvlökéses nyelés tanfolyam
- 11.3.14 SZÓL-E? Szűrőeljárás az óvodáskori logopédiai ellátáshoz: az eszköz elméleti háttere és gyakorlati alkalmazása tanfolyam
- 11.3.15 „3-6 éves kisdadogók szülőcsoportos terápiáját” tanfolyam
- 11.3.16 Soha többet dadogás továbbképzés szakembereknek
- 11.3.17 Lovasterapeuta képzés gyógypedagógiai lovaglás és lovastorna szakágon
- 11.3.18 Nem vagy alig beszélő gyermekek és felnőttek kommunikációjának fejlesztése - augmentatív és alternatív kommunikáció autizmus spektrum zavarban
- 11.3.19 Mozgásterápia a tanulási nehézségek megelőzésére és oldására (Kulcsár Mihályné)
- 11.3.20 Tanulj velünk számolni! Diszkalkulia?
- 11.3.21 Euritmia-gyógyeuritmia képzés
- 11.3.22 Kutyás terapeuta képzés
- Összefoglalás
- Irodalomjegyzék
- Önellenőrző kérdések
- Teszt
5.5.3. Követelmények
Nappali tagozaton a gyakorlatról készített hospitálási napló folyamatos, áttekinthető, rendezett és szakszerűségre törekvő vezetése és leadása a gyakorlati oktató részére a meghatározott időpontig.
A gyakorlat során 4 teljes óra önálló tervezése és eredményes megtartása, erre vonatkozóan legalább 2 db részletes tanítási tervezet leadása, a többi óra bő óravázlat alapján történő levezetése. A tanításhoz szükséges eszközök készítése. A hallgató az eredményes önálló tanítás érdekében a gyakorlatvezető útmutatásához, követelményeihez alkalmazkodik, a határidőket betartja. Egy gyermekről/kliensről logopédiai diagnosztikára épülő (felvétel és kiértékelés) esetismertetés készítése. A hallgatónak a tanítási tervezeteket a gyakorlatvezető logopédus által meghatározott időpontig be kell mutatnia, legkésőbb a tervezett foglalkozás előtt 2 nappal, illetve a gyakorlati oktató e-mail címére is elküldeni.
A gyakorlati oktató által tartott előzetes konzultáción való részvétel kötelező.
Levelező tagozaton lásd a Gyógypedagógiai gyakorlat 4. alatt.